Chiny wybudują lotnisko w Sudanie
Chińskie państwowe przedsiębiorstwo podpisało wartą 1,2 mld $ umowę na budowę nowego, międzynarodowego lotniska w stolicy Sudanu, Chartum.
Nowe lotnisko będzie miało pas startowy wystarczający do przyjmowania giganta Airbusa A380, terminal pasażerski, hangar, wieżę i inne drobne zabudowania.
Chiny są największym inwestorem Sudanu lokując większość inwestycji w sektorze naftowym.
W USA Sudan jest na liście krajów finansujących terroryzm, co oznacza zakaz używania waluty amerykańskiej do wymiany handlowej, utrudniając międzynarodowym firmom, takim jak linie lotnicze, prowadzenie działalności gospodarczej.
Źródło: Reuters i BBC News
Protesty przeciw kanadyjskim zmianom zasad bezpieczeństwa
Ottawa – urząd federalny wprowadził zmiany zezwalające pasażerom na wnoszenie na pokład przedmiotów, które do tej pory były uznawane za niebezpieczne, np. łyżwy, igły itp. Według związku reprezentującego tysiące kanadyjskich stewardes, stanowi to poważne zagrożenia dla bezpieczeństwa lotów.
Boeing świętuje premierę nowego 747-8 Intercontinental
"Nowy 747 zapewnia bezkonkurencyjną wydajność, nowe standardy w zakresie ochrony środowiska i przytulne wnętrze dla pasażerów".
Boeing oficjalnie zaprezentował nowego 747-8 Intercontinental, nowy samolot pasażerski o dużej pojemności, który oferuje liniom lotniczym najniższe koszty operacyjne i najlepszą ekonomikę wśród dużych samolotów pasażerskich, zapewniając jednocześnie lepszą ochronę środowiska.
JSOW AGM-154C zintegrowane z F-16
Raytheon zakończyła testy JSOW AGM-154C na samolocie F-16. Badania były częścią projektu Indyjskich Sił Powietrznych dla Średniego Wielozadaniowego Samolotu. JSOW to rodzina tanich bomb szybujących do precyzyjnego atakowania celów naziemnych. Zasięg bomby szybującej wynosi 130km przy zrzucie z dużej wysokości i może niszczyć cele schowane za 1,5 metrowym zbrojonym betonem. Bomba AGM-154C została dodatkowo wyposażona w głowice naprowadzającą na podczerwień, zintegrowany inercyjny system nawigacji GPS oraz dwustopniową głowicę bojową BROACH przeznaczoną do niszczenia silnie opancerzonych celów.
Certyfikacja X3 zabierze "trochę czasu".
Myśliwiec piątej generacji - FGFA
Podczas ostatniej wizyty prezydenta Rosji Dmitrija Miedwiediewa w grudniu 2010 roku została podpisana umowa w sprawie projektu realizowanego przez Indie oraz Rosję na myśliwiec piątej generacji (FGFA). Hindustan Aeronautics oraz Rosyjskie Rosoboronexport i Suchoj mają opracować wielozadaniowy myśliwiec oparty na rosyjskim PAK-FA (Suchoj T-50), który został oblatany w lutym 2010 roku. Rosja i Indie utrzymują bliskie stosunki od 1964 roku gdzie Rosja była głównym źródłem lotniczego wyposażenia i pomagała w uruchomieniu lokalnej produkcji myśliwców MiG-21. Program FGFA ma być jedną z atrakcji na wystawie Aero-India 2011.
Powstanie napędu odrzutowego
Brytyjski inżynier Frank Whitte opatentował zasady konstrukcji turbinowego silnika odrzutowego już w 1930 roku. W latach 1937-1946 prace nad napędem odrzutowym prowadził na zlecenie Royal Air Force. W maju 1941 roku silnik odrzutowy zastosowano na eksperymentalnym samolocie Gloster E 28/39. Na podstawie patentu Whittle, powstały silniki odrzutowe niemieckie i amerykańskie. Po wojnie budowę odrzutowych samolotów myśliwskich prowadziły jedynie Wielka Brytania i Stany Zjednoczone. Odrzutowy De Havilland Vampire przekroczył granicę prędkości 500 mil na godzinę (800km/h). Venom był ulepszoną wersją Vampire'a, a potem oba samoloty przewyższył osiągami Gloster Meteor.
Lufthansa ujawnia planowaną konfigurację 747-8I
Lufthansa planuje 386 miejscową konfigurację swojego nowego 747-8I, którego ma dołączyć do posiadanej floty w pierwszym kwartale 2012 roku.
Jumbo jet zostanie skonfigurowany z ośmioma miejscami pierwszej klasy, 80 miejscami klasy biznes i 386 miejscami klasy economy.
Gulfstream G250 na testach oblodzenia
Gulfstream Aerospace rozpoczął serię testów oblodzenia na nowym G250 - średniej wielkości biznesowym odrzutowcu, którego certyfikacja jest planowana w tym roku. Numer seryjny 2001 r., który swój pierwszy lot miał w grudniu 2009 r., zakończył testy z symulowanym oblodzeniem na nieogrzewanych elementach takich jak nos, ogon, winglety.
komentarze
- Niesamowita technika. Gdyby ją tak wykorzystać tylko do obrony całej planety przed… Zestrzelenie 2 rakiet balistycznych przez system THAAD
- dołączam się do prośby. Awaryjne lądowanie F-16 na lotnisku Łódź-Lublinek
- też miałem problemy ze startem przy bez wietrznej pogodzie , złota zasada… Synthesis – masakra w bezwietrzu
- Kolejna femikomunistyczna politpoprawna agitka!! Faceci są lepsi w KAŻDYM sporcie i zawodzie[poza… Porucznik Atkinson szkoli przyszłych pilotów w Afganistanie
Najbliższe wydarzenia
Dołączyli do naszej Ferajny
myPiloci
Wszystkie dane zamieszczone na stronach portalu myPiloci.pl mają charakter informacyjny i mogą służyć jedynie jako materiał poglądowy do planowania lotu.
Przed lotem każdą informację należy samemu zweryfikować z aktualnym AIP Polska, właścicielem, bądź użytkownikiem lotniska.
myPiloci.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczanych przez osoby trzecie wiadomości, opinii i ogłoszeń.
Prezentowane informacje mogą być niekompletne i nie są przeznaczone do użytku operacyjnego.