Lotnisko Chopina chce mieć kilku dostawców paliwa
Władze warszawskiego lotniska Chopina chcą, aby paliwo do samolotów dostarczało kilka firm. Większa liczba dostawców oznacza tańsze bilety i mniejsze koszty dla przewoźników.
Paliwo do samolotów na stołecznym lotnisku dostarcza obecnie tylko Petrolot, w którym udziały mają PKN Orlen i PLL LOT. Władze lotniska wypowiedziały firmie w grudniu ubiegłego roku umowę na wyłączne korzystanie z bocznicy kolejowej, którą dowożone jest paliwo. Od maja bocznica będzie dostępna również dla innej firmy.
Sprzedaż samolotów biznesowych Airbus w 2010 roku
W 2010 roku Airbus osiągnął bardzo wysoką sprzedaż samolotów biznesowych, głownie modeli A318 Elite ACJ oraz A320 Prestige który sprzedały się w sumie w ilości 13 egzemplarzy. Dwa kolejny to zmodernizowane do potrzeb biznesowych A330 - kupowane przez rządy jako samoloty dla VIP-ów. Wartość katalogowa tych zamówień wyniosła 1,5 mld USD, jednak cena może być wyższa - uzależnione jest to od zamówionego wyposażenia. Osiągnięty wynik jest najlepszy w historii koncernu. W ciągu poprzednich 5 lat dostarczał on od 9 do 11 samolotów tego typu. Konkurencja w klasie największych i najdroższych maszyn biznesowych, osiągneła gorsze rezultaty sprzedaży, dostarczając po kilka egz. rocznie.
Na podstawie: Airbus
Dostawa Archer III i Seneca V dla Qatar Aeronautical Collage
Piper Aircraft dostarczyła 10 jednosilnikowych Archer III i 4 dwusilnikowe Seneca V. Qatar Aeronautical College została założona w 1975, podstawowym celem jej powołania było szkolenie kadr dla lotnictwa cywilnego państw regionu Zatoki Perskiej. Obecnie w szkole pracuje kilkudziesięciu wykładowców, kształcąc pilotów, zarówno na kursie podstawowym, jak i uprawniającym do zasiadania za sterami samolotów pasażerskich. Ponad to instytucja kształci również inżynierów-mechaników, kontrolerów lotów i meteorologów.
Wzrasta liczba przypadków oślepiania pilotów.
Największe amerykańskie stowarzyszenie pilotów zintensyfikowało kampanię przeciw ludziom, którzy celowo oślepiają laserami pilotów w samolotach pasażerskich. Wezwano prawodawców, regulatorów i przedstawicieli branży, do przeciwdziałania temu nasilającemu się zagrożeniu.
We wnioskach nawołuje się do rozszerzenia "stref wolnych od laserów" wokół lotnisk.
Lasery mogą tymczasowo oślepić pilotów, a nawet spowodować trwałe uszkodzenie oczu.
Eurocopter - wzrost obrotów w 2010r.
Cessna dostarczyła 179 bizjetów w 2010r
Złomowanie brytyjskich samolotów patrolowych Nimrod MRA4
BEA Systems rozpoczął złomowanie samolotów patrolowych Nimrod MRA4. Program ich budowy miał kosztować co najmniej 4,1 mld funtów. Program budowy morskich samolotów patrolowych i zwalczania okrętów podwodnych, nazwanych pierwotnie Nimrod 2000, rozpoczęto w 1996 roku. W jego ramach BAE Systems miał zbudować 21 samolotów za 2,8 mld GBP. Brytyjski koncern pokonał w rywalizacji o zamówienie amerykańskiego Lockheed Martina, oferującego samoloty na bazie P-3 Orion. Pierwszego Nimroda MRA4 – PA1 oblatano z dużym opóźnieniem, 26 sierpnia 2006 roku. Trzy prototypy wylatały w ramach testów 1900 h. Koszty programu opóźnionego o 8 lat przekroczyły plany o ponad miliard funtów.
W Babimoście może być zamontowany system ILS
ILS może być zamontowany na lotnisku w Babimoście koło Zielonej Góry (Lubuskie). Zakup tego systemu ma współfinansować samorząd województwa.
Poinformowała o tym w piątek marszałek województwa lubuskiego, Elżbieta Polak. Jak przekazano mediom na konferencji w Zielonej Górze, cena systemu ILS oscyluje między 2,6 a 4 mln zł.
Najwięcej skarg na odwołane loty
W ubiegłym roku do działającej w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego Komisji Ochrony Prawa Pasażerów (KOPP) wpłynęło ogółem 1500 spraw, o ponad 500 więcej niż w 2009 r.
Komisja Ochrony Praw Pasażerów, na mocy postanowień rozporządzenia nr 261/2004/WE, zajmuje się rozpatrywaniem skarg pasażerów w trzech przypadkach:
- odwołania lotów;
- opóźnienia lotów;
- odmowy przyjęcia pasażera na pokład samolotu.
Najczęściej pasażerowie skarżyli się na odwołania oraz opóźnienia lotów.
Połaczenie z Krakowa do Kijowa
Od 1 marca z Krakowa będzie bezpośrednie połączenie lotnicze ze stolicą Ukrainy, Kijowem. obsłuży je największa ukraińska linia lotnicza AeroSvit.
„Kraków w końcu doczekał się pierwszego połączenia lotniczego na wschód Europy. Miasto jest już bardzo dobrze skomunikowanie z zachodnią, północną i południową częścią kontynentu, ale brakowało nam połączenia ze wschodem” - powiedział prezes Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków–Balice, Jan Pamuła.
komentarze
- Niesamowita technika. Gdyby ją tak wykorzystać tylko do obrony całej planety przed… Zestrzelenie 2 rakiet balistycznych przez system THAAD
- dołączam się do prośby. Awaryjne lądowanie F-16 na lotnisku Łódź-Lublinek
- też miałem problemy ze startem przy bez wietrznej pogodzie , złota zasada… Synthesis – masakra w bezwietrzu
- Kolejna femikomunistyczna politpoprawna agitka!! Faceci są lepsi w KAŻDYM sporcie i zawodzie[poza… Porucznik Atkinson szkoli przyszłych pilotów w Afganistanie
Najbliższe wydarzenia
Dołączyli do naszej Ferajny
myPiloci
Wszystkie dane zamieszczone na stronach portalu myPiloci.pl mają charakter informacyjny i mogą służyć jedynie jako materiał poglądowy do planowania lotu.
Przed lotem każdą informację należy samemu zweryfikować z aktualnym AIP Polska, właścicielem, bądź użytkownikiem lotniska.
myPiloci.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczanych przez osoby trzecie wiadomości, opinii i ogłoszeń.
Prezentowane informacje mogą być niekompletne i nie są przeznaczone do użytku operacyjnego.