Fuzja British Airways z Iberią. Strajk personelu pokładowego.
Fuzja brytyjskiego przewoźnika British Airways (BA) i hiszpańskich linii lotniczych Iberia weszła w piątek w życie, co oznacza powstanie trzeciej z największych firm tej branży w Europie - po Lufthansie i Air France-KLM.
Akcje nowej spółki, nazwanej International Consolidated Airlines Group, będą notowane na giełdach w Londynie i Madrycie począwszy od poniedziałku. BA i Iberia zachowają swoje odrębne znaki towarowe. Oszczędności na kosztach operacyjnych mają wynieść 400 mln euro rocznie począwszy od 2015 r.
Edwards Air Force oficjalnie otrzymała nowe spadochrony
Urzędnicy tworzą system "anioła stróża" mający na celu pomóc US Air Force wylądować bezpiecznie i cicho. Obecne spadochrony są w użyciu od prawie pięciu dekad, zastąpić ma je nowy system o nazwie Guerdian Angel Advance Parachute System (GAAPS), który jest stworzony do bezpiecznego lądowania z dużych wysokości. Spadochron przechodzi oficjalne testy w 418 eskadrze lotniczej w Edwards. GAAPS jest trzy częściowym systemem, w skład którego wchodzi spadochronowy system swobodnego spadania, spadochron pojedyńczy oraz system spadochronowy w tandemie.
STAT Medevac kupuje 5 śmigłowców Eurocopter
Amerykański Eurocopter zapowiedział, że STAT Medevac zamówił pięć dwusilnikowych śmigłowców. Zamóeienie składa się z trzech śmigłowców EC135 i dwóch EC145. Realizacja tego zamówienia jest częścią strategii do ciągłego uaktualniania swojej floty w najnowsze śmigłowce oraz technologie. Pierwsza dostawa zostałą zaplanowana na pierwszy kwartał 2012 roku. STAT Medevac jest klientem Eurocoptera od 1984 roku i stał się pierwszą organizacją która udziela pomocy lekarskiej od 1997 roku dzięki wykorzystaniu helikopterów EC135. STAT Medevac dysponuje flotą 21 statków powietrznych na które składa się 14 EC135 i 7 EC145.
Ponowna realizacja programu FX-2 w Brazylii
Do wyścigu wystartowali Lockheed Martin z F-16 Fighting Falcon, Boeing z F/A-18E/F Super Hornet, EADS z Eurofighter Typhoon, JAS-Saaba 39 Gripen NG, Suchoj Su-35 Flanker i Dassault Rafale. Decyzja brazylijskich sił powietrznych ostatecznie zawęziła pole do trzech samolotów: amerykańskiego F/A-18E/F, szwedzkiego Gripen NG i francuskiego Rafale. Poprzednia administracje pod przewodnictwem prezydenta Luiz Inacio Lula da Silva była gotowa wybrać Rafale ze względu na rosnącą zależność między Francją, a Brazylią. W rzeczywistości, da Silva otwarcie nie wyraził preferencji co do francuskiego samolotu. Siły powietrzne były skłonne wybrać Gripen NG. Wielu obserwatorów uważa, że pierwsza kobieta prezydent w Brazylii Dilma Roussef podejmie decyzję o zawieszeniu programu na zakup 36 myśliwców i przeznaczenie zaoszczędzonych 4 bilionów dolarów na priorytetowe wydatki w kraju.
Na podstawie: Dassault Aviation
Rekord w zrzucie ładunków
Mobilność sił powietrznych podczas operacji w Afganistanie pozwoliła przetransportować 60.4 miliona funtów ładunku ustanawiając rekord. Wynik ten jest niemal dwa razy większy w porównaniu do roku 2009, gdzie zostało przetransportowanych ponad 32,2 miliona funtów ładunku według statystyk Sił Powietrznych. Eksperci przypisują ten wzrost skierowanym do Afganistanu dodatkowym 30.000 żołnierzy od grudnia 2009 roku do sierpnia 2010 roku. W tych dziewięciu miesięcy statystyki potwierdziły przerzucenie ponad 40 milionów funtów ładunku. W całym Afganistanie jest wiele obszarów górskich, odległych lokalizacjach i bardzo ograniczona infrastruktura. Co sprawiło, że zrzut ładunków stał siękoniecznością.
Szkolenie na symulatorze Śmigłowca BELL-412 HP
W dniach 15.11 - 4.12.2010 r. w angielskiej bazie RAF w Shawbury, 2 pilotów 36. splt odbyło szkolenie teoretyczne oraz szkolenie praktyczne na symulatorze lotu śmigłowca Bell-412 HP. Dwa tygodnie wcześniej 2 załogi wyszkolone na śmigłowcu Bell odbyły tzw. "REFRESHING COURSE" (szkolenie przypominające). Piloci każdego dnia odbywali cykl zajęć teoretycznych a następnie wszystkie zdobyte informacje danego dnia potwierdzali wykonując szkolenie praktyczne na symulatorze. Podczas całego szkolenia nasi piloci odbyli ok. 36 godzin zajęć teoretycznych oraz wykonali po 18 godzin lotów na symulatorze w charakterze dowódcy załogi oraz 18 godzin w charakterze II pilota. Należy zwrócić uwagę, że zajęcia z budowy i eksploatacji śmigłowca (ground school) prowadził doświadczony pilot instruktor, który skupiał się na elementach istotnych z punktu widzenia bezpiecznego wykonywania lotów, w szczególności zaś na interpretację i zrozumienie czynności załogi w sytuacjach trudnych i niebezpiecznych. Każdego dnia załogi wykonywały po dwie misje, w trakcie których instruktor „generował" szerokie spektrum sytuacji szczególnych, podczas których nacisk został położony na współpracę w załodze wieloosobowej (CRM). Podczas jednej misji, załoga trenowała od trzech do pięciu sytuacji szczególnych, począwszy od sytuacji trudnych, a skończywszy na sytuacjach awaryjnych, wymagających wykonania lądowania awaryjnego.
36 Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego pomaga w ratowaniu życia
W dniach z 5 na 6 stycznia po raz kolejny, a pierwszy w tym roku piloci 36 specjalnego pułku lotnictwa transportowego wzięli udział w „AKCJI SERCE". Załoga samolotu Jak-40 wykonała bardzo ważny lot. Akcja rozpoczęła się o godzinie 21.11 z Warszawy. Po niespełna 40 minutach lotu samolot wylądował w Katowicach aby zabrać ekipę medyczną ze Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu w celu pobrania organu od dawcy. Następnie po dostarczeniu organu do przeszczepu kardiochirurdzy z Zabrza dokonali w nocy, drugiego w tym roku przeszczepu serca. Operacja nie była by możliwa gdyby nie pomoc wojska i szybki transport serca i specjalistów samolotem Jak-40 przez pilotów z 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego.
Na podstawie: 36SPLT
Ocena programu wdrażania samolotów C-130E Hercules
Marynarka Wojenna USA korzysta z nowych elektromagnetycznych katapult EMALS
US Navy wprowadza na rynek pierwszy samolot F/A18-E Super Hornet z elektromagnetycznym systemem katapultowania samolotów EMALS (ang. Electromagnetic Aircraft Launch System). Marynarka używa katapult parowych więcej niż 50 lat do startu samolotów z pokładu lotniskowca. EMALS jest kompletnym systemem dla lotniskowca z napędem atomowym USS Gerald R. Ford (CVN 78) i przyszłych lotniskowców klasy "Ford".
Muzealny silnik posłuży do rekonstrukcji samolotu Amundsena
Zabytkowy silnik lotniczy Rolls–Royce Eagle IX znajdujący się w zbiorach Muzeum Lotnictwa w Krakowie posłuży do wykonania replik tego silnika, które zostaną zamontowane w kopii samolotu Dornier Do J Wal. Będzie to kopia samolotu wykorzystywanego przez norweskiego polarnika Roalda Amundsena.
Władze województwa małopolskiego zezwoliły krakowskiemu muzeum na wypożyczenie eksponatu dla niemieckiej fundacji Dornier Stiftung Fuer Luft und Raumfhart z siedzibą w Monachium.
komentarze
- Niesamowita technika. Gdyby ją tak wykorzystać tylko do obrony całej planety przed… Zestrzelenie 2 rakiet balistycznych przez system THAAD
- dołączam się do prośby. Awaryjne lądowanie F-16 na lotnisku Łódź-Lublinek
- też miałem problemy ze startem przy bez wietrznej pogodzie , złota zasada… Synthesis – masakra w bezwietrzu
- Kolejna femikomunistyczna politpoprawna agitka!! Faceci są lepsi w KAŻDYM sporcie i zawodzie[poza… Porucznik Atkinson szkoli przyszłych pilotów w Afganistanie
Najbliższe wydarzenia
Dołączyli do naszej Ferajny
myPiloci
Wszystkie dane zamieszczone na stronach portalu myPiloci.pl mają charakter informacyjny i mogą służyć jedynie jako materiał poglądowy do planowania lotu.
Przed lotem każdą informację należy samemu zweryfikować z aktualnym AIP Polska, właścicielem, bądź użytkownikiem lotniska.
myPiloci.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczanych przez osoby trzecie wiadomości, opinii i ogłoszeń.
Prezentowane informacje mogą być niekompletne i nie są przeznaczone do użytku operacyjnego.