Piloci Combat SAR ratują rannych żołnierzy
KANDAHAR, Afganistan (AFNS) - Czas jest wszystkim. Wirniki HH-60G Pave Hawk zostały wyłączone co oznaczało zakończenie scenariusza treningowego. Podczas treningu działanie zespołu bojowego poszukiwania i ratownictwa musiało być doskonale zgrane w czasie tak aby udzielić rannemu żołnierzowi pomocy medycznej i odtransportować go do punktu medycznego. Załoga ćwicząca scenariusz 24 grudnia musiała nie tylko zachować wzmożoną czujność, ale także być gotowa do przejęcia obowiązków dowódcy. "Czołganie, chodzenie, bieganie - jest to nasza specyfika działań podczas zmieniającej się sytuacji" powiedział sierż. Andrew Rios z 46 eskadry ratownictwa medycznego. Sierżant Anthony Wood - został przeszkolony aby w razie potrzeby objąć dowodzenie, zapanować nad chaosem, przejąć inicjatywę i sformułować plan ewakuacji.
Łowcy huraganów
Cylindryczny obiekt zwany sondą został zwolniony z zaczepów WC-130J Hercules samolotu należącego do 53 dywizjonu rozpoznania meteorologicznego zwanego potocznie Łowcami Huraganów. Dywizjon odpowiada za zbieranie cennych informacji meteorologicznych. Na wszystkich 10 samolotach WC-130J zostały zamontowane sondy które w 2008 roku pomogły uzyskać pełny obraz tworzenia się burzy. Dzięki zebranym informacją w sezonie 2010 można było przewidzieć kiedy i gdzie powstanie pierwszy huragan. Huragan Alex stał się najsilniejszym huraganem czerwca 1966 roku w Stanach Zjednoczonych. W pierwszych miesiącach 1995 roku radiometr mikrofalowy o zwiększonej częstotliwości zamontowany pod skrzydłem samolotu oraz sonda zrzucona do oceanu pozwoliły Łowcom Huraganów na zbadanie siły huraganu przed jego wejściem na ląd.
Szanse wzrostu sprzedaży samolotów GA w Chinach
Producenci samolotów lotnictwa ogólnego przewidują przypływ zleceń z Chin po decyzji rządu chińskiego o otwarciu przestrzeni powietrznej kraju poniżej 12.000 m.
Sprawowana przez wojsko kontrola przestrzeni powietrznej w Chinach była od zawsze główną przeszkodą zniechęcającą do inwestowania w działania GA na tamtejszym rynku.
Otwarcie dolnej przestrzeni powietrznej w sposób nieunikniony pobudzi rynek lekkich samolotów i śmigłowców.
Raporty chińskich mediów sugerują, że już istnieje ponad 1000 statków GA w tym kraju, ale tylko około 200 to helikoptery. Dane te podkreślają ogromny potencjał rynku.
Lotniczy kanibalizm
Jako młody chłopak Bill Amparano mieszkał niedaleko miejsca, gdzie zostało zmagazynowanych tysiące starych samolotów. Już wtedy wiedział gdzie chce pracować w przyszłości. Około 30 lat później w gorącym słońcu w pobliżu Tucson w Arizonie jego marzenia się spełniają. Emerytowane samoloty są przechowywane w 309-tej grupie utrzymania i odnowy statków powietrznych. US Air Force posiada 2.600 akrów pustyni na której stoi ponad 4.000 samolotów z różnych agencji i krajów, a wśród nich znajdziemy samoloty pilotowane przez asów II Wojny Światowej jak i te bardziej współczesne. Niektóre z nich są przechowywane, aż zostaną przywrócone do służby, inne już nigdy nie polecą. Dla sił powietrznych są jednak użyteczne jako częsci zapasowe. Mechanik Amparanso jest przypisany do zespołu rekultywacyjnego, który pomaga utrzymać flotę powietrzną w stanie czynnym. W 2009 roku w bazie sił powietrznych Davis-Monthan w Arizonie wymontowano ponad 18.000 części, zaoszczędzając około 633.000.000 dolarów w porównaniu z kosztem zakupu nowych podzespołów.
Kirtland zapewnia pilotów do filmu "Terminator: Ocalenie"
Baza sił powietrznych USA w Kirtland udostępnia swoich pilotów do wsparcia innego rodzaju wojny - chodzi o Hollywoodzką super produkcję, a dokładnie o film "Terminator: Ocalenie". W filmie przedstawiona została futurystyczna wojna maszyn z ludźmi o panowanie nad światem. Piloci występowali jako statyści na planie filmu, kręconego w hangarze lotniczym w bazie Flightline. "To naprewdę cool, uzbrojenie, maszyny, gwiazdy ... i przede wszystkim dużo zabawy" - tak o udziale w super produkcji wypowiada się członek 377-go Dywizjonu Logistycznego, który gra jednego z żołnierzy. Piloci przyznali, że przy kręceniu filmu jest dużo pracy, zbyt dużo. "To niesamowite, na przygotowanie się do 30-sekundowej sceny potrzeba kilku godzin pracy całego zespołu".
A-10 Thunderbolt II
Rok powstania konstrukcji | 1972 / 1975 / 1976 |
Powstałe wersje | A-10A, OA-10A, A-10N/AW |
Ilość wyprodukowanych egzemplarzy | 715 |
Użytkownicy | USA |
Na początku 1970 r. Siły Powietrzne USA opracowały podstawowe wymagania na nowy samolot szturmowy. Wymagania te w dużym stopniu oparte były na doświadczeniach zdobtych podczas wojny wietnamskiej. W wyniku rozpisanego konkursu do budowy prototypów przystąpiły dwie firmt: Fairchild Republic oraz Northrop. Dodatkowo podpisane zostały kontrakty na zaprojektowanie i produkcję nowego lotniczego działka przeciwpancernego kalibru 30 mm.
Mi-17 na misję afgańską
W nocy na lotnisku Wrocław-Starachowice wylądował An-124 Rusłan, który przywiózł z Kazania 3 nowe śmigłowce Mi-17. Nasza armia zakupiła pięć maszyn z przeznaczeniem na misję afgańską. Obecnie dostarczono trzy maszyny które czeka oblot techniczny oraz doposażenie do wersji afgańskiej. Dwa ostatnie śmigłowce producent dostarczy do Polski na początku przyszłego roku.
Wypadek samolotu transportowego Antonow
W katastrofie rosyjskiego samolotu transportowego zginęło 12 osób - informują rosyjskie władze. Maszyna rozbiła się 190 kilometrów na południe od Moskwy. Nadal nie wiadomo co było przyczyną wypadku.Antonow leciał z Woroneża do wojskowej bazy lotniczej Migałowo koło Tweru. Do katastrofy doszło wczoraj ok. 19.30 czasu polskiego. Szczątki samolotu odnaleziono w pobliżu wioski Krasnyj Oktiabr w obwodzie tulskim, 100 kilometrów na południe od Tuły. W 1965 roku czterosilnikowy turbośmigłowy An-22 był największym samolotem w świecie. Jego produkcję seryjną zakończono w 1976 roku, po zbudowaniu 67 egzemplarzy. Nadal w użyciu jest jedna trzecia maszyn.
Polski C-130 Hercules dostarczył pomoc humanitarną
Szef Albańskiego Przedstawiciela Wojskowego przy SHAPE (Kwatera Główna Sił Sojuszniczych w Europie) zwróciła się z prośbą o pomoc humanitarną dla ofiar powodzi Repóbliki Albanii. Sztab Generalny Wojska Polskiego przygotował najpotrzebniejsze materiały - koce, materace, pościel i namioty. 3. Skrzydło lotnictwa Transportowego zostało wyznaczone do przewiezienia materiałów potrzebującym z lotniska Okędie do Tirany. Najcięższy samolot Sił Powietrznych Polski - C-130E Hercules wykonał lot dostarczając ładunek na miejsce. Poważnym utrudnieniem były ciężkie warunki atmosferyczne panujące w naszej części Europy. Należy zaznaczyć, iż piloci przeszli szkolenie w USA, a później w kraju co zaowocowało bezpiecznym wykonaniem powierzonego im zadania. 3. Skrzydło Lotnictwa Transportowego posiada obecnie na wyposażeniu trzy samoloty C-130E Hercules oraz czwarty, wydzierżawiony do lipca 2011 roku.
Meteor dla JAS-39 Gripen
Pierwszym samolotem zintegrowanym z nowym pociskiem MBDA Meteor stał się Gripen. Na Szwedzkim poligonie Vidsel 6 października przeprowadzono próbne strzelanie. Pocisk poprawnie oddzielił się od nosiciela i przyspieszył do prędkości Ma4. Radar w głowicy śledzącej zlokalizował cel i śledził go aż do momentu trafienia. Potwiedzono sprawne działanie systemu datalink pomiędzy pociskiem a samolotem. Szwedzkie ministerstwo obrony poinformowało o udanych testach pocisku i oświadczyło, że pełna integracja pocisku powietrze-powietrze nastąpi w 2013 roku czyli rok wcześniej niż wcześniej zakładano.
komentarze
- Niesamowita technika. Gdyby ją tak wykorzystać tylko do obrony całej planety przed… Zestrzelenie 2 rakiet balistycznych przez system THAAD
- dołączam się do prośby. Awaryjne lądowanie F-16 na lotnisku Łódź-Lublinek
- też miałem problemy ze startem przy bez wietrznej pogodzie , złota zasada… Synthesis – masakra w bezwietrzu
- Kolejna femikomunistyczna politpoprawna agitka!! Faceci są lepsi w KAŻDYM sporcie i zawodzie[poza… Porucznik Atkinson szkoli przyszłych pilotów w Afganistanie
Najbliższe wydarzenia
Dołączyli do naszej Ferajny
myPiloci
Wszystkie dane zamieszczone na stronach portalu myPiloci.pl mają charakter informacyjny i mogą służyć jedynie jako materiał poglądowy do planowania lotu.
Przed lotem każdą informację należy samemu zweryfikować z aktualnym AIP Polska, właścicielem, bądź użytkownikiem lotniska.
myPiloci.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczanych przez osoby trzecie wiadomości, opinii i ogłoszeń.
Prezentowane informacje mogą być niekompletne i nie są przeznaczone do użytku operacyjnego.