Mój nowy Nucleon. Czy pokocham go równie mocno jak Force’a?
Jesień 2011 była bardzo lotna. Wspaniała pogoda, świetne warunki do latania. Przyroda w ten sposób wynagrodziła nam chłodny i deszczowy lipiec. To właśnie jesienią wykonałem wiele wspaniałych lotów. Potem nadeszła zima. Na szczęście dla mnie – z małą ilością śniegu. Nie lubię białego puchu a jedyną osobą, która rozpaczała z powodu jego niedostatku, był mój synek. Liczyłem, że zima będzie trochę mroźna, ale sucha. Zamiast tego często padał deszcz. Nie dało się polatać.
Ozone Speedster – skrzydło mistrzów.
Komunikat dla skoczków spadochronowych
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego podpisał dziś komunikat w sprawie uzyskiwania uprawnień skoczka spadochronowego po nowelizacji ustawy Prawo lotnicze.
Synthesis – masakra w bezwietrzu
Znów miałem okazję przelecieć się Synthesisem. Wracając z pracy, podjechałem na łączkę do kolegów. Nie miałem zamiaru latać – tak tylko do towarzystwa. Piękna pogoda, wiaterek około 0,5m/s, który potem ustał całkowicie. Janusz – właściciel Synthesisa próbował wystartować. Dziwiłem się, dlaczego mu się to nie udaje. Palił start za startem. Kilkanaście minut wcześniej inny kolega wystartował Reactionem. Nie za pierwszym razem ale i trochę mu powiało.
Kosz ochronny PPG, efekt żyroskopowy i odśmigłowy
Kosz ochronny napędu, ze względu na swoje przeznaczenie, poddawany jest różnorakim siłom, które próbują go odkształcić. Zadaniem kosza jest unieść ciężar pilota wraz z silnikiem za pośrednictwem przymocowanej do niego uprzęży. Musi być wytrzymały na momenty pochodzące od pchającego śmigła, szarpnięcia paralotni jak również na wibracje, które generuje silnik. W razie wypadku ma też w miarę możliwości przejąć pierwsze uderzenie i uchronić pilota przed obrażeniami.
Wnioski o wydanie świadectw kwalifikacji PHGP i PP
Informacja dotycząca możliwych sposobów składania wniosków o wydanie świadectw kwalifikacji pilota lotni (PHGP) oraz paralotni (PP) po dniu 1 lipca 2011 r.
Mając na uwadze fakt, iż w dniu 1 lipca 2011 r. weszło w życie „Porozumienie o współpracy Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego i Stowarzyszenia Instruktorów Lotniowych i Paralotniowych (SILiP)” podpisane 16 czerwca 2011 r., informuje się, co następuje:
komentarze
- Niesamowita technika. Gdyby ją tak wykorzystać tylko do obrony całej planety przed… Zestrzelenie 2 rakiet balistycznych przez system THAAD
- dołączam się do prośby. Awaryjne lądowanie F-16 na lotnisku Łódź-Lublinek
- też miałem problemy ze startem przy bez wietrznej pogodzie , złota zasada… Synthesis – masakra w bezwietrzu
- Kolejna femikomunistyczna politpoprawna agitka!! Faceci są lepsi w KAŻDYM sporcie i zawodzie[poza… Porucznik Atkinson szkoli przyszłych pilotów w Afganistanie
Zobacz inne nowości
Konferencja i wystawa z okazji 70. rocznicy lądowania w Nor…
W tym roku przypada 70. rocznica lądowania sił alianckich na plażach Normandii we Francji. Z tej okazji Instytut Lotnictwa 6 czerwca 2014 roku organizuje konferencję „Podniebni bohaterowie. Polskie Siły Powietrzne...
Czytaj...Boeing dostarczył osiem tysięcy samolotów 737
16 kwietnia Boeing dostarczył ośmiotysięczny egzemplarz Boeinga 737. Maszynę przekazano liniom United Airlines, które kupują samoloty z rodziny 737 od 1965 roku.
Czytaj...Nowa Cessna CJ3+
Cessna Aircraft Company, zaprezentowała nowy model odrzutowca biznesowego o nazwie Citation CJ3+. Nowy CJ3+ posiada w pełni zintegrowaną awionikę Garmin G3000, nową aranżację wnętrza z przeprojektowaną kabiną i...
Czytaj...Norwegian Air zakrada się do USA
Norwegian Air próbuje znaleźć sposób na uzyskanie dostępu do portów lotniczych w USA, które zostały ujęte w porozumieniu o "otwartym niebie" zawartym pomiędzy USA i Unią Europejską.Norweski przewoźnik...
Czytaj...Kuwejt ma swojego C-17
Trzynastego lutego Boeing dostarczył pierwszego C-17 Globemaster III d…
Pasażerowie jak szprotki w A340
Airbus planuje zwiększyć liczbę miejsc siedzących na pokładach A340-60…
Cathay Pacific zamawia kolejne …
Cathay Pacific zamówił kolejnego Boeinga 747-8 Freighter i trzy sztuki…
myPiloci
Wszystkie dane zamieszczone na stronach portalu myPiloci.pl mają charakter informacyjny i mogą służyć jedynie jako materiał poglądowy do planowania lotu.
Przed lotem każdą informację należy samemu zweryfikować z aktualnym AIP Polska, właścicielem, bądź użytkownikiem lotniska.
myPiloci.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczanych przez osoby trzecie wiadomości, opinii i ogłoszeń.
Prezentowane informacje mogą być niekompletne i nie są przeznaczone do użytku operacyjnego.