Boeing rozwija system poszukiwania i namierzania celu w podczerwieni
Boeing rozwija system poszukiwania i namierzania celu w podczerwieni dla F/A-18E/F Super Hornet. IRST (ang. Infra-Red Search and Track) - jest to pasywny system poszukiwania i namierzania celu w podczerwieni dalekiego zasięgu. Umożliwia skuteczne śledzenie wielu celów i zapewnia możliwość kierowania ogniem przeciw samolotom i helikopterom wyposażonym w zaawansowane technologie zakłócania radarów.
Drony stealth zdolne mylić obronę powietrzną przeciwnika
W 1995 roku DARPA (Agencja Zaawansowanych Obronnych Projektów Badawczych Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych) uruchomiła program MALD którego koncepcją było stworzenie rodziny małych dronów mających symulować różne samoloty USA imitując ich sygnaturę radarową oraz termalną. Drony miały być odpalane z samolotów taktycznych i mogą imitować samoloty od F-16 do B-52. Program zarzucono z powodu wzrostu kosztów oraz zbyt małej długotrwałości lotu wynoszącej 20 minut. W 2006 roku powrócono do koncepcji programu MALD, zmodyfikowanej o tyle, że sam dron będzie wyposażony w technologie stealth, będzie posiadał większy zasięg i długotrwałość lotu.
Impuls EMP zdolny znszczyć elektronikę przeciwnika
US Air Force podpisało z Lockheed Martin umowę dotyczącą prac badawczych nad bronią mikrofalową przeznaczoną do niszczenia wyposażenia elektronicznego. Pomysł e-bomby zdolnej niszczyć elektronikę impulsem elektromagnetycznym (EMP) powstał w ubiegłum wieku. E-bomba jest bronią humanitarną gdyż ma niszczyć elektronikę nie powodując strat w ludności.
Israel Aerospace zaprezentuje MLGB na Paris Airshow
Israel Aerospace Industries przedstawi średnią bombę naprowadzaną laserowo (MLGB) o masie 115 kg (250 funtów) zaprojektowaną dla myśliwców oraz lekkich samolotów szturmowych. Bombę wyposażono w GPS i INS (bezwładnościowy system nawigacyjny), system detekcji punktu odbicia wiązki lasrowej od celu, trzymodowy bezpiecznik oferujący detonację nadziemną, podczas uderzenia lub o opóźnionym zapłonie. Dzięki integracji GPS / INS i systemu odbicia wiązki lasera umożliwiono zarówno atakowanie stacjonarnych jak i ruchomych celów. Bomba posiada 170 cm długości, 82 cm rozpiętości wliczając podwójne skrzydła oraz jest bardzo dokładna w użyciu bojowym.
Nahełmowe celowniki i wyświetlacze
Urządzeniami stosunkowo nowymi które pojawiły się pod koniec lat 70. XX wieku są nahełmowe celowniki i wyświetlacze. Helmet Mounted Sight (HMS) lub Helmet Mounted Display (HMD) umożliwiły obsługę kierowanych rakiet na podczerwień drugiej generacji. Ograniczenia technologiczne w tamtych latach uniemożliwiły na dostateczny rozwój systemu przez co urządzeń nie rozwijano przez kilka lat. Kolejne zmiany wprowadzono po pojawieniu się rakiet na podczerwień czwartej generacji. Głównym zadaniem konstrukcji HMD/HMS było umożliwienie pilotowi szybkiego namierzenia celu i wystrzelenie rakiety.
Bomba szybująca Spice-1000/2000
Spice-1000/2000 to w pełni autonomiczna brońprecyzyjnego ataku o zasięgu ponad 60 kilometrów, a wszystko poprzez unikalne rozmieszczenie skrzydeł na uzbrojeniu. Bomby Spice-1000 i Spice-2000 można łatwo zintegrować z szeroką gamą jedno i dwu osobowych samolotów myśliwskich przy czym nie trzeba modyfikować statku powietrznego. Uzbrojenie z powodzeniem zintegrowano na F-15, F-16 i Tornado. Izraelska firma ma wyprodukować dla greckich sił powietrznych 200 Spice-1000 i 100 cięższych Spice-2000.
JSOW testowany przez siły powietrzne Australii
Australijski samolot Super Hornet z 1 dywizjomu przeprowadził na północ od Adelajdy test bojowego użycia bomby szybującej JSOW.
AGM-154 JSOW (Joint StandOff Weapon) — bomba szybująca zdolna do precyzyjnego atakowania celów naziemnych. Symbol AGM od ang. Air-to-Ground Missile oznaczający pocisk rakietowy, został nadany ze względu na planowane dodanie do bomby systemu napędowego, który ma znacznie wydłużyć jej zasięg.
komentarze
- Niesamowita technika. Gdyby ją tak wykorzystać tylko do obrony całej planety przed… Zestrzelenie 2 rakiet balistycznych przez system THAAD
- dołączam się do prośby. Awaryjne lądowanie F-16 na lotnisku Łódź-Lublinek
- też miałem problemy ze startem przy bez wietrznej pogodzie , złota zasada… Synthesis – masakra w bezwietrzu
- Kolejna femikomunistyczna politpoprawna agitka!! Faceci są lepsi w KAŻDYM sporcie i zawodzie[poza… Porucznik Atkinson szkoli przyszłych pilotów w Afganistanie
Zobacz inne nowości
Konferencja i wystawa z okazji 70. rocznicy lądowania w Nor…
W tym roku przypada 70. rocznica lądowania sił alianckich na plażach Normandii we Francji. Z tej okazji Instytut Lotnictwa 6 czerwca 2014 roku organizuje konferencję „Podniebni bohaterowie. Polskie Siły Powietrzne...
Czytaj...Boeing dostarczył osiem tysięcy samolotów 737
16 kwietnia Boeing dostarczył ośmiotysięczny egzemplarz Boeinga 737. Maszynę przekazano liniom United Airlines, które kupują samoloty z rodziny 737 od 1965 roku.
Czytaj...Nowa Cessna CJ3+
Cessna Aircraft Company, zaprezentowała nowy model odrzutowca biznesowego o nazwie Citation CJ3+. Nowy CJ3+ posiada w pełni zintegrowaną awionikę Garmin G3000, nową aranżację wnętrza z przeprojektowaną kabiną i...
Czytaj...Norwegian Air zakrada się do USA
Norwegian Air próbuje znaleźć sposób na uzyskanie dostępu do portów lotniczych w USA, które zostały ujęte w porozumieniu o "otwartym niebie" zawartym pomiędzy USA i Unią Europejską.Norweski przewoźnik...
Czytaj...Kuwejt ma swojego C-17
Trzynastego lutego Boeing dostarczył pierwszego C-17 Globemaster III d…
Pasażerowie jak szprotki w A340
Airbus planuje zwiększyć liczbę miejsc siedzących na pokładach A340-60…
Cathay Pacific zamawia kolejne …
Cathay Pacific zamówił kolejnego Boeinga 747-8 Freighter i trzy sztuki…
Najbliższe wydarzenia
Cumulus Tagus
myPiloci
Wszystkie dane zamieszczone na stronach portalu myPiloci.pl mają charakter informacyjny i mogą służyć jedynie jako materiał poglądowy do planowania lotu.
Przed lotem każdą informację należy samemu zweryfikować z aktualnym AIP Polska, właścicielem, bądź użytkownikiem lotniska.
myPiloci.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczanych przez osoby trzecie wiadomości, opinii i ogłoszeń.
Prezentowane informacje mogą być niekompletne i nie są przeznaczone do użytku operacyjnego.