Wywiad marynarki USA bagatelizuje doniesienia odnośnie chińskiej technologii stealth
US Navy bagatelizuje donieśienia odnośnie pierwszego Chńskiego myśliwca wykonanego w technologii stealth, którego zdjęcia obiegły świat 6 stycznia 2011 roku. Amerykanie przyznali, że są zaskoczeni tempem prac nad niektórymi militarnymi projektami.
Fotografie pokazujące prototyp J-20 zostały opublikowane w przeddzień wizyty w Pekinie sekretarza obrony USA Roberta Gatesa. Wiceadmirał David Dorsett dyrektor US Naval Intelligence powiedział „rozwój technologii stealth w prototypie oraz integracja w środowisku walki potrwa jeszcze jakiś czas”. Dorsett nie był zaskoczony informacją o opracowaniu przez Chiny myśliwca wykonanego w technologii stealth mogącego rywalizować z myśliwcem piątej generacji – F-22 Raptor. Na koniec szef wywiadu marynarkii powiedział, iż jest bardziej zaniepokojony działaniami Chin odnośnie cyber wojny i rozwijaniu technologii kosmicznych niż pracami nad technologią stealth.
Indyjski lekki myśliwiec
Indie pracują nad lekkim myśliwcem, niestety ich prace mają dekade opóźnienia wzglendem pierwotnych założeń. Projekt lekkiego myśliwca przewiduje budowę samolotu jednomiejscowego, jednosilnikowego i naddzwiękowego mogącego wypracować przewagę zarówno w powietrzu, na ziemi i na morzu. Lotnicza agencja rozwoju w Bangalore, zaprojektowała i opracowała samolot w indyjskich zakładach lotniczych. Niestety nie obeszło się bez pomocy europejskiego giganta lotniczego EADS który pomógł przy lotach próbnych lekkiego myśliwca. Rząd Indii planuje certyfikację samolotu na 2012 rok podczas której samolot będzie musiał pokonać prędkość 1 Macha i przejść testy systemów uzbrojenia.
Problemy lekkiego myśliwca tyczą się głównie pierwotnego silnika Kaveri – który okazał się za słaby przy wzroście masy bojowej samolotu o około 1,5tony. Obecnie myśliwiec ma zamontowany silnik General Electric. Pod koniec ubiegłego roku ogłoszony został przetarg na budowę nowego silnika o wyższym ciągu w którym General Electric zatriumfował przed Eurojet. Do 2017 roku GE ma wprowadzić nową wersję silnika oznaczoną numerem Mark-2.
Szkolenie uzupełnijące w Siłach Powietrznych
Dowódca Sił Powietrznych gen. broni pil. Lech Majewski zainaugurował tegoroczne szkolenie uzupełniające żołnierzy Dowództwa Sił Powietrznych podczas odprawy kadry 10 stycznia 2011 roku w Warszawie.
Generał Majewski wygłosił wykłady nt. „Aktualny stan i perspektywy rozwoju Sił Powietrznych” oraz „Priorytety działalności Sił Powietrznych w 2011 roku”, w których zaakcentował zadania związane z restrukturyzacją systemu dowodzenia SP, systemem rozpoznania i walki radioelektronicznej, szkoleniem lotniczym, modernizacją techniczną i zobowiązaniami sojuszniczymi Sił Powietrznych.
Zadania stojące przed Siłami Powietrznymi w 2011 roku w poszczególnych pionach funkcjonalnych przedstawili Szef Sztabu SP - Zastępca Dowódcy gen. dyw. pil. Sławomir Kałuziński oraz Szef Szkolenia SP gen. dyw. pil. Leszek Cwojdziński.
Inauguracja roku szkoleniowego połączona była z miesięcznym rozliczeniem działalności Sił Powietrznych, w tym podsumowaniem bezpieczeństwa lotów oraz dyscypliny w jednostkach Sił Powietrznych.
Źródło: sp.mil.pl
Learjet 60 XR ustanowił Nowy Rekord Prędkości
Bombardier Aerospace potwierdziła ustanowienie nowego rekordu prędkości samolotu Learjet 60 XR. Rekord padł w dniu 8 sierpnia 2010, kiedy odrzutowiec przeleciał 4777 nm (8847 km) z Wichita w Kansas do São Paulo, Brazylia, z jednym postojem w Cali, Kolumbia, w jedyne 11 godzin, 58 minut. Lot był oficjalnie uznany przez National Aeronautics Association (NAA) i Federation Aeronautique Internationale (FAI) w dniu 8 września 2010 roku.
Cessna dostarcza pierwszy Citation CJ4 do Europy
ATLANTA, 18 października 2010 - Cessna Aircraft Company, świętuje pierwszą europejską dostawę CJ4.
Samolot w tym miesiącu został dostarczony do prywatnego właściciela / operatora w Wielkiej Brytanii
Certyfikacja Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) dla CJ4 jest obecnie w toku. FAA certyfikowało CJ4 w marcu 2010 r. a pierwsza dostawa do klienta odbyła się w kwietniu.
Piloci Air Kanada wracają z emerytury
Zgodnie z orzeczeniem Kanadyjskiego Trybunału Praw Człowieka Air Kanada musi ponownie zatrudnić dwóch pilotów, którzy zostali zmuszeni do przejścia na emeryturę w wieku 60 lat.. Pilot George Vilven w wieku 67 lat, zostanie przywrócony z pełnym stażem jako najstarszy pracownik Air Kanada. Neil Kelly, liczący 65 lat także dostaje pracę z powrotem. Obaj zostaną zakwalifikowani do lotu jako pierwszy oficer na Boeingach 777. Obaj też będą mieli zrekompensowaną przynajmniej część utraconych zarobków, choć wniosek o odszkodowanie 20,000 $ za "ból i cierpienie" został odrzucony. Air Kanada i Stowarzyszenie Pilotów Air Kanada odwołały się od orzeczenia do sądu federalnego. Rozprawa odbędzie się jeszcze w tym miesiącu.
Wzrost produkcji Cessna Skycatcher
Cessna Aircraft poinformowała, że produkcja 162 Skycatcher nadal rośnie. W planach jest produkcja ponad 150 szt. w 2011 roku.
"Jesteśmy szczęśliwi, nie tylko ze wzrostu tempa realizacji dostaw pochodzących z Shenyang Aircraft Corporation, ale także z wysokiego poziomu jakości wykonania samolotu," powiedział Jack Pelton, przewodniczący Cessna, prezes i dyrektor generalny.
Skycatcher, zadebiutował w 2007r. jako wejście Cessny w kategorii Light Sport Aircraft. W cenie 112.250 dolarów nabywca otrzymuje dwumiejscowy, samolot jednosilnikowych osiągający maksymalną prędkość 118 węzłów z maksymalnym zasięgiem 470 mil morskich. Produkcja i montaż jest ulokowana w Shenyang Aircraft Corporation w Shenyang w Chinach. Samoloty są wysyłane do montażu w zakładach Cessny w USA w stanie Kansas
Cessna Skycatcher zaprojektowany został jako tani samolot treningowy. Skycatchers zostały już funkcjonują już w kilku ośrodkach szkolenia pilotów na terenie USA.
Dostawa Airbus A320 dla Air Arabia
Air Arabia przyjął dostawę pierwszego z 44 zamówionych A320.
Zamówienie na A320 zostały złożone w 2007 i w 2008 r.
Sheikh Abdullah Bin Mohammed Al Thani z Air Arabia stwierdził, że kolejne A320 pozwolą firmie na rozwój sieci i prowadzenia działalności w regionach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.
Airbus A320 może przewozić do 180 pasażerów i latać na odległość 2600 mil morskich przy prędkości do M 0.82.
Mi-17 na misję afgańską
W nocy na lotnisku Wrocław-Starachowice wylądował An-124 Rusłan, który przywiózł z Kazania 3 nowe śmigłowce Mi-17. Nasza armia zakupiła pięć maszyn z przeznaczeniem na misję afgańską. Obecnie dostarczono trzy maszyny które czeka oblot techniczny oraz doposażenie do wersji afgańskiej. Dwa ostatnie śmigłowce producent dostarczy do Polski na początku przyszłego roku.
Boeing dostarczył swój 900-tny egzemplarz 777
Boeing dostarczył swój 900-tny egzemplarz 777 do Ethiopian Airlines
Dostarczony samolot to bardzo dalekiego zasięgu Boeing 777-200LR Worldliner, który jest pierwszym z pięciu zamówionych 777 przez te linie w 2009 roku.
"Dzięki dostawie swojego pierwszego 777-200LR, Ethiopian, będzie pierwszą linią lotnicza w Afryce użytkującą najbardziej zaawansowany technologicznie samolotu o dalekim zasięgu", powiedział Ato Girma Wake naczelny dyrektor Ethiopian Airlines.
komentarze
- Niesamowita technika. Gdyby ją tak wykorzystać tylko do obrony całej planety przed… Zestrzelenie 2 rakiet balistycznych przez system THAAD
- dołączam się do prośby. Awaryjne lądowanie F-16 na lotnisku Łódź-Lublinek
- też miałem problemy ze startem przy bez wietrznej pogodzie , złota zasada… Synthesis – masakra w bezwietrzu
- Kolejna femikomunistyczna politpoprawna agitka!! Faceci są lepsi w KAŻDYM sporcie i zawodzie[poza… Porucznik Atkinson szkoli przyszłych pilotów w Afganistanie
Najbliższe wydarzenia
Dołączyli do naszej Ferajny
myPiloci
Wszystkie dane zamieszczone na stronach portalu myPiloci.pl mają charakter informacyjny i mogą służyć jedynie jako materiał poglądowy do planowania lotu.
Przed lotem każdą informację należy samemu zweryfikować z aktualnym AIP Polska, właścicielem, bądź użytkownikiem lotniska.
myPiloci.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczanych przez osoby trzecie wiadomości, opinii i ogłoszeń.
Prezentowane informacje mogą być niekompletne i nie są przeznaczone do użytku operacyjnego.