23 luty 1991 roku Roy Bentley bierze udział w operacji Pustynna Burza
W dniu 23 lutego 1991 roku Roy Bentley był w Arabii Saudyjskiej, pełniąc służbę w 2. Pułku Kawalerii Pancernej ,gdy rozpoczęła się operacja Pustynna Burza. Dokładnie 20 lat później, 23 lutego 2011 roku mjr Roy Bentley wylądował w Kuwejcie z 17 Eskadrą Lotnictwa Transportowego jako pilot C-17 gdzie wspierał operację Enduring Freedom i New Dawn.
Rozbił się amerykański A-10 Thunderbolt II
Amerykański odrzutowiec A-10 Thunderbolt II rozbił się w piątek na południowym zachodzie Niemiec podczas lotu treningowego, a jego pilot katapultował się. Samolot spadł na niezamieszkany teren w pobliżu Laufeld w górach Eifel w kraju związkowym Nadrenia-Palatynat. Przyczyna wypadku nie jest na razie znana - podobnie jak stan zdrowia pilota, który został przewieziony do szpitala. Według niepotwierdzonych doniesień, na przelatującym nisko nad Laufeld samolocie widać było płomienie.
Włoski Eurofighter i Harrier wykonują loty patrolowe nad Libią
Włoski Eurofighter sił powietrznych wraz z wielozadaniowym AV-8B Herrier II marynarki wojennej rozpoczęły loty patrolowe w ramach operacji NATO w Libii. Samoloty od początku operacji Świt Odyseii brały udział w misjach ale tylko w ramach obrony powietrznej Włoch. Teraz kontrola operacyjna nad włoskim Eurofighterem i Harrierem została powierzona NATO. Do 27 marca samoloty uczestniczyły w egzekwowaniu strefy zakazu lotów nałożonych na reżim libijskiego przywódcy Muammara Kadafiego.
RQ-4 Euro Hawk testowany na odporność na zakłócenia elektromagnetyczne
Inżynierowie z 772. Dywizjonu Testowego przeprowadzili badania zakłóceń elektromagnetycznych na bezzałogowym Euro Hawk w dniu 10-11 marca 2011 roku. Northrop Grumman wraz z rządem niemieckim przeprowadził badania w Benefield Anechoic Facility. Euro Hawk bardzo jest podobny do RQ-4 Global Hawk i chociaż przeprowadzono badania oddziaływania fal elektromagnetycznych na Global Hawk, Euro Hawk nigdy nie był sprawdzany w otoczeniu gdzie występuje znacznie większa ilość zakłóceń. "W naszej cywilizacji występuje dużo źródeł promieniowania elektromagnetycznego takiego jak radary i stacje radiowe. W gęsto zaludnionych obszarach jest więcej emiterów fal radiowych przez co istnieje większe ryzyko utraty łączności z bezzałogowym aparatem latającym" - powiedział Daniel Suh, inżynier Euro Hawka. Benefield Anechoic Facility ze względu na swoją konstrukcję, pozwala na przeprowadzanie testów oceny samolotu na emisję fal radiowych. Zakłócenia mogą mieć negatywny wpływ na awionikę oraz inne systemy elektroniczne odpowiedzialne za komunikację i nawigację. W centrum badań symuluje się różne zakłócenia, aby upewnić się, że samolot będzie mógł bez przeszkód działać w całej Europie.
FAA potwierdza osiągnięcie prędkości maksymalnej HondaJet
Ch-47F Chinook dla US Army
A380 Lufthansy będzie latać do Miami
Amerykańska lista destynacji dla A380 Lufthansy stale rośnie. Miami będzie kolejnym kierunkiem obsługiwanym przez flagowego A380. Począwszy od 10 czerwca 2011r. A380 Lufthansy będzie codzienne latać z Frankfurtu na Florydę.
Bombardier sprzedał cztery samoloty gaśnicze Amphibious
Bombardier Aerospaece ogłosił 28 marca, iż sprzedał cztery samoloty Bombardier 415 nieznanemu odbiorcy. Jest to drugie zamówienie tego klienta, który wcześniej zamówił jeden egzemplarz samolotu gaśniczego. W oparciu o aktualny cennik, umowa na zakup czterech samolotów jest szacowana na około 162 miliony dolarów i obejmuje wstępne szkolenie oraz pakiet części zamiennych. Dostawa samolotów rozpocznie się w drugim kwartale 2011 roku i potrwa do pierwszego kwartału 2013 roku.
Cessna zaprezentowała Corvalis TTX
29 marca 2011 Cessna Aircraft Company zaprezentowała nowy samolot Corvalis TTX, zasilany pojedynczym silnikiem tłokowym o wysokiej wydajności.
Corvalis TTX posiada nowe funkcje wyposażenia standardowego i opcjonalnego, w tym nowe wnętrze, nowe malowania, czy też kokpit o nazwie Intrinzic zintegrowany z systemem Garmin G2000.
Śmigłowiec SH-2G Super Seaspirite Kaman ląduje na pokładzie polskiej fregaty
Niespotykaną operację startu śmigłowca SH-2G Super Seasprite Kaman z pokładu fregaty rakietowej ORP „Gen. T. Kościuszko” zaprezentowała załoga statku u wejścia do gdyńskiego portu 21 marca 2011 roku. W dniach 14-19 marca na Bałtyku okręty z grupy zadaniowej 3 Flotylli Okrętów brały udział w manewrach z udziałem samolotów i śmigłowców. Śmigłowiec SH-2G po zakończeniu manewrów z powodu niekorzystnech warunków atmosferycznych nie mógł przedostać się na lotnisko w Gdyni-Babich Dołach.
Śmigłowiec pozostał na pokładzie fregaty, z której po poprawie pogody załoga wróciła na lotnisko macierzyste. Starty i lądowania na fregatech odbywają się najczęściej podczas pobytu okrętu na pełnym morzu. Operacje tego typu są niezmiernie trudne, a tym bardziej gdy wykonuje je się w porcie, gdzie trzeba uważać na elementy niebezpieczne dla śmigłowca. Załoga fregaty przygotowała odpowiednio pokład, zabezpieczyła cumy i dzięki tym działaniom śmigłowiec mógł bezpiecznie wylądować.
komentarze
- Niesamowita technika. Gdyby ją tak wykorzystać tylko do obrony całej planety przed… Zestrzelenie 2 rakiet balistycznych przez system THAAD
- dołączam się do prośby. Awaryjne lądowanie F-16 na lotnisku Łódź-Lublinek
- też miałem problemy ze startem przy bez wietrznej pogodzie , złota zasada… Synthesis – masakra w bezwietrzu
- Kolejna femikomunistyczna politpoprawna agitka!! Faceci są lepsi w KAŻDYM sporcie i zawodzie[poza… Porucznik Atkinson szkoli przyszłych pilotów w Afganistanie
Najbliższe wydarzenia
Dołączyli do naszej Ferajny
myPiloci
Wszystkie dane zamieszczone na stronach portalu myPiloci.pl mają charakter informacyjny i mogą służyć jedynie jako materiał poglądowy do planowania lotu.
Przed lotem każdą informację należy samemu zweryfikować z aktualnym AIP Polska, właścicielem, bądź użytkownikiem lotniska.
myPiloci.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczanych przez osoby trzecie wiadomości, opinii i ogłoszeń.
Prezentowane informacje mogą być niekompletne i nie są przeznaczone do użytku operacyjnego.