Indie odrzucają ofertę szwedzkiego Saaba
27 kwietnia szwedzki producent samolotów Saab poinformował, że Ministerstwo Obrony Indii odrzuciło propozycję Saaba na zastąpienie floty powietrznej 26 starzejących się MiG-ów 21 w ramach programu średniego wielozadaniowego samolotu (MMRCA). Indie na modernizację samolotów przeznaczają 11 mld euro i rozważają zakupienie samolotów z Francji, Rosji, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii lub Włoch. Saab w przyszłości będzie monitorował potencjalne zamówienia składane przez Ministerstwo Obrony Indii. Szwedzi informują, iż oferują światowej klasy samolot w bardzo konkurencyjnej cenie. Obecnie gripeny służą w siłach powietrznych Szwecji, Czech, Węgier, RPA i Tajlandii. Odrzutowiec po raz pierwszy użyto bojowo podczas nalotów NATO w Libii.
C-130 w misji gaśniczej nad Teksasem
Od 17 kwietnia 302 Powietrzny Dywizjon Ekspedycyjny walczy z pożarami, które szaleją na całym obszarze południowego Teksasu. Piloci 302 dywizjonu przy pomocy sześciu samolotów C-130 Hercules wyposażonych w modularny system gaśniczy wykonują loty nad teren trawiony przez pożar.
Śmigłowiec rozpoznawczy AAS-72X dla US Army
EADS North America, wraz z American Eurocopter i Lockheed Martinem stworząyły demonstrator śmigłowca rozpoznawczego, opartego o UH-72A Lakota. Amerykańskie wojska lądowe od kilkunastu lat szukają godnego następcy wysłużonego OH-58 Kiowa. 4 maja ubiegłego roku amerykański oddział EADS i Lockheed Martin podpisały porozumienie o współpracy przy przystosowaniu do zadań rozpoznawczych UH-72A. Określono nawet wstępnie nazwę programu – Armed Scout 645. EADS North America w tym tygodniu prowadzi pokazy podczas lotu śmigłowca Armed Aerial Scout 72X (AAS-72X) w Nashville International Airoprt, które odbywają się w tym samym czasie co wystawa lotnictwa wojskowego.
Embraer Defense zmodernizuje kolejne brazylijskie F-5
Embraer Defense and Security podpisał z brazylijskimi Siłami Powietrznymi umowę na modernizację 11 dodatkowych myśliwców F-5 oraz dostarczenie jednego symulatora lotu. Realizowane zamówienie jest kontynuacją umowy podpisanej w 2000 roku na modernizację 46 samolotów. Pierwsze dostawy drugiej partii zmodernizowanych samolotów planowane jest na rok 2013.
Technologia X2 zostanie zaprezentowana na wystawie Army Aviation Association of America
Wielokrotnie nagradzana technologia X2 będzie kluczowym elementem wystawy statycznej Army Aviation Association of America (AAAA) 18-20 kwietnia w Nashville w stanie Tennessee. Sikorsky Aircraft po raz pierwszy przedstawi swój produkt na targach wojskowych. Na wystawie statycznej uczestnicy AAAA będą mieli możliwość obejrzenia demonstratora technologii zaledwie siedem miesięcy po ustaleniu nieoficjalnego rekordu świata w prędkości konwencjonalnych śmigłowców, osiągając prędkość 250 węzłów w locie poziomym. Po raz pierwszy technologia X2 została użyta do nowego prototypu śmigłowca S-97 Raider.
Samolot M28B/PT przekazany odbiorcy
30 marca 2011 Polskie Zakłady Lotnicze Sp. z o.o. podpisały z MON protokół potwierdzający końcowy odbiór przez wojsko pierwszego samolotu M28B/PT w nowej wersji "glass cockpit". Samoloty M28B/PT posiadają wojskowe urządzenia łączności, nawigacji, identyfikacji "swój - obcy" z przystosowaniem kabiny pilotów do operacji z goglami NVG, zintegrowane w systemie klasy "glass cockpit" z czterema wyświetlaczami cyfrowymi.
Jedno kliknięcie i X47B wyląduje na lotniskowcu
Krótka rozmowa z pilotami US Air Force na temat bezzałogowych aparatów latających wystarczy, aby poprawili Cię w sprawie używanej nomenklatury. Roboty latające nie są tak naprawdę "bezzałogowe", są po prostu "zdalnie sterowane". Pilot zlokalizowany jest daleko od latającego robota. Jak wygląda to w Marynarce Wojennej ? Piloci Navy chcą, aby ich samoloty latały samodzielnie. Dobrym tego przykładem jest X-47B eksperymentalny bezzałogowiec produkcji Northrop Grumman, który będzie posiadał zdolność autonomicznego lądowania na lotniskowcach. Główną zasadą X-47B jest to, że nie jest on zdalnie sterowany. Porównać to można do wydawania poleceń samolotowi, a on będzie sam wykonywał większość operacji. Jedno kliknięcie myszką wystarczy, aby włączyć silnik, kolejne i samolot wystartuje. Kiedy wykona zadanie, klikamy i bezzałogowiec wróci na pokład lotniskowca.
Czy wiesz że ...
komentarze
- Niesamowita technika. Gdyby ją tak wykorzystać tylko do obrony całej planety przed… Zestrzelenie 2 rakiet balistycznych przez system THAAD
- dołączam się do prośby. Awaryjne lądowanie F-16 na lotnisku Łódź-Lublinek
- też miałem problemy ze startem przy bez wietrznej pogodzie , złota zasada… Synthesis – masakra w bezwietrzu
- Kolejna femikomunistyczna politpoprawna agitka!! Faceci są lepsi w KAŻDYM sporcie i zawodzie[poza… Porucznik Atkinson szkoli przyszłych pilotów w Afganistanie
Zobacz inne nowości
Konferencja i wystawa z okazji 70. rocznicy lądowania w Nor…

W tym roku przypada 70. rocznica lądowania sił alianckich na plażach Normandii we Francji. Z tej okazji Instytut Lotnictwa 6 czerwca 2014 roku organizuje konferencję „Podniebni bohaterowie. Polskie Siły Powietrzne...
Czytaj...Boeing dostarczył osiem tysięcy samolotów 737

16 kwietnia Boeing dostarczył ośmiotysięczny egzemplarz Boeinga 737. Maszynę przekazano liniom United Airlines, które kupują samoloty z rodziny 737 od 1965 roku.
Czytaj...Nowa Cessna CJ3+

Cessna Aircraft Company, zaprezentowała nowy model odrzutowca biznesowego o nazwie Citation CJ3+. Nowy CJ3+ posiada w pełni zintegrowaną awionikę Garmin G3000, nową aranżację wnętrza z przeprojektowaną kabiną i...
Czytaj...Norwegian Air zakrada się do USA

Norwegian Air próbuje znaleźć sposób na uzyskanie dostępu do portów lotniczych w USA, które zostały ujęte w porozumieniu o "otwartym niebie" zawartym pomiędzy USA i Unią Europejską.Norweski przewoźnik...
Czytaj...Kuwejt ma swojego C-17
Trzynastego lutego Boeing dostarczył pierwszego C-17 Globemaster III d…
Pasażerowie jak szprotki w A340
Airbus planuje zwiększyć liczbę miejsc siedzących na pokładach A340-60…
Cathay Pacific zamawia kolejne …
Cathay Pacific zamówił kolejnego Boeinga 747-8 Freighter i trzy sztuki…
Najbliższe wydarzenia
Cumulus Tagus
Dołączyli do naszej Ferajny
myPiloci
Wszystkie dane zamieszczone na stronach portalu myPiloci.pl mają charakter informacyjny i mogą służyć jedynie jako materiał poglądowy do planowania lotu.
Przed lotem każdą informację należy samemu zweryfikować z aktualnym AIP Polska, właścicielem, bądź użytkownikiem lotniska.
myPiloci.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczanych przez osoby trzecie wiadomości, opinii i ogłoszeń.
Prezentowane informacje mogą być niekompletne i nie są przeznaczone do użytku operacyjnego.