Spadek dostaw Embraera
Brazylijski Embraer, trzeci na świecie pod względem wielkości producent samolotów komercyjnych poinformował, że jego sprzedaż w 2011 spadła do najniższego od trzech lat poziomu. Głównym powodem zaistniałej sytuacji jest narastanie światowego kryzysu i brak jednoznacznych prognoz wskazujących na poprawę koniunktury, co doprowadziło do dużej liczby anulowanych zamówienia na odrzutowce dyspozycyjne.
Virusem dookoła świata
Virus-SW914 Pipistrel rozpoczął w tym tygodniu lot dookoła świata z misją badania klimatu w ramach projektu GreenLight WorldFlight.
Hipersoniczna rzeczywistość
Kiedy Concorde został wycofany ze służby w 2003 roku naddźwiękowe podróże lotnicze stały się przeszłością. Jednak już wtedy rozpoczęto prace nad samolotem pasażerskim, który będzie znacznie szybszy od swojego poprzednika. Czy dystans z Europy do Australii będzie można pokonać samolotem w cztery godziny ?
Boeing zamyka fabrykę
Redukcji budżetu na cele obronności, ograniczone możliwości pozyskania nowych zleceń i niezbędna w obecnych czasach optymalizacja struktury kosztów to powody dla których Boeing postanowił zamknąć fabrykę w Wichita.
Zakład należący do Boeing Defense, Space & Security (BDS) w Wichita zostanie zamknięty do końca 2013r. Zatrudnienie straci 2160 obecnych pracowników.
Wojna miniaturowych maszyn
Najbliższa przyszłość zapowiada, że wojny także będą toczone przez miniaturowe drony. Amerykańska Armia uważa, że drony szpiegowskie mogą wkrótce stać się doskonałym narzędziem do walki. Udana próba lotu mini-drona uzbrojonego w 12 kilogramową bombę pokazała, że tego typu sprzęt może sprawdzić się na polu walki.
Śmigłowiec nowej generacji AW 189
Pierwszy prototypowy model AW189 odbył swój dziewiczy lot. Śmigłowiec został wyposażony w dwa silniki GE CT-7E1 o mocy 2000KM, które odpowiadają za lot ośmiotonowej maszyny. Program rozpoczęcia prac nad AW189 oficjalnie rozpoczęto na ubiegłorocznym Paris Air Show. AgustaWestland planuje uzyskać certyfikacje nowego śmigłowca w 2013 roku i rozpocząć pierwsze dostawy na początku 2014 roku. AW189 został oblatany przez głównego pilota testowego Giuseppe Lo Coco we Włoszech. Podczas lotu sprawdzano właściwości lotne maszyny. Pierwszy prototyp przeznaczono do testowania systemów pokładowych śmigłowca oraz certyfikacji wyposażenia morskiego, drugi zostanie przeznaczony na symulację obciążeń modelu wirnika. AW189 to cywilna wersja AW149, którego oblot miał miejsce dwa lata temu. Śmigłowiec tworzony jest na zlecenie włoskich wojsk lotniczych do wykonywania misji SAR.
Zmiana wymagań technicznych dla lotnisk
Urząd Lotnictwa Cywilnego przekazał do konsultacji społecznych projekt rozporządzenia w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku publicznego podlegających obowiązkowi certyfikacji. Projekt rozporządzenia implementuje do polskiego systemu prawnego Załącznik 14 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, składający się z tomu I „Projektowanie i eksploatacja lotnisk" zawierającego regulacje odnośnie lotnisk dla samolotów, oraz tomu II „Lotniska dla śmigłowców" określającego wymogi dla lotnisk dla śmigłowców.
Super Suchoj będzie głównym samolotem IAF
Starzejąca się flota prawie 1300 maszyn zmusiła Indyjskie Siły Powietrzne (IAF) do rozpoczęcia intensywnego procesu modernizacji. Do służby wprowadza się nowe samoloty zarówno zagraniczne, jak i produkcji indyjskiej. Z powodów ekonomicznych oraz trudności, które napotykają największe indyjskie programy obronne, jak chociażby przedłużający się proces rozwoju samolotu myśliwskiego Tejas, który w około 20 eskadrach ma zastąpić MiG-21, modernizacja IAF przebiega wolniej niż zakładano. Obecnie podstawę Indyjskich Sił Powietrznych stanowią samoloty Su-30 MKI, ale znaczna liczba myśliwców MiG-21 pozostaje w użyciu, podobnie jak flota starzejących się maszyn Jaguar, Mirage 2000, i MiG-27. Docelowo IAF zamierza wprowadzić w ramach programu obronnego 126 sztuk nowego średniego samolotu wielozadaniowego.
Narodziny lotnictwa pasażerskiego
Pierwszych płatnych usług pasażerskich, które zapoczątkowały dzisiejszy gigantyczny przemysł lotniczy, dostarczały sterowce Zeppelin, poprzednicy siewców śmierci nad Anglią podczas I wojny światowej. Twórca tych wspaniałych maszyn był człowiekiem miłującym pokój i z ciężkim sercem patrzył, jak jego sterowce wykorzystuje się w charakterze broni. Niestety Ferdynand von Zeppelin często musiał się uciekać do polityków i zamówień wojskowych, aby uchronić swoje przedsiębiorstwo przed bankructwem.
Bicie rekordów cz. I
W lotnictwie cywilnym tłuste lata 50. zachęciły do rozwoju podróży powietrznych. Turbinowe silniki zastępowano silnikami tłokowymi i w ten sposób rozpoczęła się epoka masowych, międzynarodowych podróży powietrznych. Przemysł lotniczy, zarówno zachodni jak i radziecki bardzo dużo zawdzięczał niemieckim wynikom badań, Niemcy bowiem byli niekwestionowanym liderem w tej dziedzinie.
komentarze
- Niesamowita technika. Gdyby ją tak wykorzystać tylko do obrony całej planety przed… Zestrzelenie 2 rakiet balistycznych przez system THAAD
- dołączam się do prośby. Awaryjne lądowanie F-16 na lotnisku Łódź-Lublinek
- też miałem problemy ze startem przy bez wietrznej pogodzie , złota zasada… Synthesis – masakra w bezwietrzu
- Kolejna femikomunistyczna politpoprawna agitka!! Faceci są lepsi w KAŻDYM sporcie i zawodzie[poza… Porucznik Atkinson szkoli przyszłych pilotów w Afganistanie
Najbliższe wydarzenia
Dołączyli do naszej Ferajny
myPiloci
Wszystkie dane zamieszczone na stronach portalu myPiloci.pl mają charakter informacyjny i mogą służyć jedynie jako materiał poglądowy do planowania lotu.
Przed lotem każdą informację należy samemu zweryfikować z aktualnym AIP Polska, właścicielem, bądź użytkownikiem lotniska.
myPiloci.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczanych przez osoby trzecie wiadomości, opinii i ogłoszeń.
Prezentowane informacje mogą być niekompletne i nie są przeznaczone do użytku operacyjnego.