Kolejne obrady nad bezzałogowymi statkami powietrznymi
W siedzibie EUROCONTROL odbyło się kolejne spotkanie w sprawie systemów bezzałogowych statków powietrznych – UAS (Unmanned Aircraft Systems).
W spotkaniu zorganizowanym wspólnie przez Komisję Europejską i EUROCONTROL uczestniczyło 167 przedstawicieli przemysłu, jednostek naukowo-badawczych, lotnictwa wojskowego, użytkowników UAS, organizacji międzynarodowych oraz władz lotnictwa cywilnego z 16 krajów, w tym z Polski.
Szczyt lotniczy UE - Rosja
W dniach 12-13 października 2011 roku w St. Petersburgu odbył się Szczyt lotniczy Unia Europejska – Rosja. Unię Europejską reprezentował Komisarz ds. Transportu, Pan Siim Kallas, a stronę rosyjską Minister Transportu Federacji Rosyjskiej, Pan Igor Levitin. W szczycie udział również wziął Pan Siergiej Iwanow (Wicepremier rządu Federacji Rosyjskiej)
System nawigacyjny Galileo
21 października 2011 r. pierwsze dwie operacyjne satelity europejskiego systemu nawigacyjnego Galileo wyniosła na orbitę rakieta Sojuz, która wystartowała z kosmodromu Kourou w Gujanie Francuskiej. System Galileo, realizowany wspólnie przez Unię Europejską i Europejską Agencję Kosmiczną (ESA), ma zacząć funkcjonować w 2014 roku. Do tego czasu na orbicie ma się znaleźć 18 z planowanych 30 satelitów. Pozostałe zostaną wyniesione do roku 2020.
Noc w Instytucie Lotnictwa
21 października mieliśmy okazję spędzić wieczór w Instytucie Lotnictwa, który graniczy bezpośrednio z Lotniskiem Okęcie. Była to 3. tego typu impreza otwarta dla wszystkich amatorów awiacji i nowinek technicznych. Na gości instytutu czekało mnóstwo atrakcji takich jak wystawa plakatów, możliwość zwiedzania na co dzień niedostępnych pomieszczeń z naddźwiękowym tunelem aerodynamicznym, pracownie podwozi, prezentacje bezzałogowych maszyn latających oraz śmigłowiec UH-60 Black Hawk.
Latający muł
Po dziewięciu latach projektowania i rozwoju, Rafi Yoeli, założyciel i prezes Urban Aeronautics prezentuje "powietrznego muła", który może osiągnąć poziom operacyjny w ciągu czterech lat. Nowym projektem w dużym stopniu są zainteresowane Izraelskie Siły Obronne. W 2011 roku pojazd odbył pierwsze próby w locie jako bezzałobowy statek powietrzny pionowego startu i lądowania (VTOL), który miał służyć do transportu sprzętu i jako platforma ewakuacyjna rannych żołnierzy. Najnowszy model maszyny wyposażono w podwozie z kółkami do lądowania, zastępując tym samym płozy. Inżynierowie w ostatnich miesiącach zintegrowali czujniki do systemu kontroli lotu, który został wyposażony w zaawansowane funkcje. Pojazd wyposażono w system GPS współpracujący z systemem inercyjnym aby zapewnić precyzję nawigacji i lepszą kontrolę lotu w trudnych warunkach atmosferycznych.
W Europie wzrasta laserowe zagrożenie dla samolotów
Eurocontrol wezwała Unię Europejską aby wykorzystywanie laserów do oślepiania pilotów i kontrolerów ruchu lotniczego było uznawane za przestępstwo. Już nie tylko w Stanach Zjednoczonych ale również w Europie przypadki idiotów oślepiających pilotów są coraz większym problemem, a eksperci ostrzegają, że do katastrofy może dojść w każdej chwili.
W październiku Agencja ruchu lotniczego poinformowała, że było 4266 takich przypadków w Europie w ubiegłym roku, w porównaniu do zaledwie 1048 w 2008 roku. W Stanach Zjednoczonych liczba przypadków niemal podwoiła się od 1527 w 2009 do 2.836 w roku ubiegłym.
Nowy odrzutowiec Eclipse z Mielca
Eclipse Aerospace rozpoczęła przyjmowanie zamówień na nowe samoloty, które będą oparte na konstrukcji Eclipse 500, ale zaoferują szerog nowoczesnych ulepszeń. W wywiadzie, prezes Eclipse Mason Holland powiedział, że firma planuje pierwsze dostawy nowego modelu o nazwie Eclipse 550 w 2013 r.
Airbus wspiera inicjatywę Greener Skies
Firma Airbus została wybrana na dostawcę wiedzy z zakresu zarządzania ruchem lotniczym (Air Traffic Management – ATM) i nawigacji opartej na osiągach (Performance Based Navigation – PBN) w ramach inicjatywy Greener Skies realizowanej przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA). Jako część zespołu FAA System Engineering 2020 (SE-2020), kierowanego przez Boeinga, firma Airbus zajmie się identyfikacją procedur w pełni wykorzystujących możliwości precyzyjnej nawigacji lotniczej w celu ograniczenia zużycia paliwa, emisji szkodliwych substancji i hałasu.
Loty nocne F-35 będą dużo prostsze
BAE System został wybrany przez Lockheed Martin na opracowanie NVG HMD czyli nahełmowych gogli noktowizyjnych ze specjalnym wyświetlaczem Q-Sight do samolotu F-35. Nowy hełm będzie posiadał konstrukcję modułową oraz noktowizor do prowadzenia operacji w nocy. Modele testowe nowego hełmu rozpoczną się w 2012 roku i pomogą w pracach badawczych samolotu.
Elektryczna przyszłość GA ?
Zakończony ostatnio konkurs CAFE i przyznana przez NASA dla Pipistel nagroda 1,35 mln $ to wyraźny sygnał wskazujący, że elektryczne lotnictwo będzie się rozwijać.
komentarze
- Niesamowita technika. Gdyby ją tak wykorzystać tylko do obrony całej planety przed… Zestrzelenie 2 rakiet balistycznych przez system THAAD
- dołączam się do prośby. Awaryjne lądowanie F-16 na lotnisku Łódź-Lublinek
- też miałem problemy ze startem przy bez wietrznej pogodzie , złota zasada… Synthesis – masakra w bezwietrzu
- Kolejna femikomunistyczna politpoprawna agitka!! Faceci są lepsi w KAŻDYM sporcie i zawodzie[poza… Porucznik Atkinson szkoli przyszłych pilotów w Afganistanie
Najbliższe wydarzenia
Dołączyli do naszej Ferajny
myPiloci
Wszystkie dane zamieszczone na stronach portalu myPiloci.pl mają charakter informacyjny i mogą służyć jedynie jako materiał poglądowy do planowania lotu.
Przed lotem każdą informację należy samemu zweryfikować z aktualnym AIP Polska, właścicielem, bądź użytkownikiem lotniska.
myPiloci.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczanych przez osoby trzecie wiadomości, opinii i ogłoszeń.
Prezentowane informacje mogą być niekompletne i nie są przeznaczone do użytku operacyjnego.