Szkolenie Tajskich pilotów Gripenów w Szwecji
Sześć samolotów Gripen zostało dostarczonych do Tajlnadii, a 6 pilotów rozpoczęło swoje szkolenie w Szwecji przygotowujące do wykonywania zadań bojowych na tym myśliwcu. To już druga grupa pilotów, która będzie szkolona w Skaraborg Wing w Szwecji. Przez najbliższe 6 miesięcy piloci będą przechodzili intensywne skzolenie teoretyczne połączone z lataniem na symulatorach oraz na samolotach Gripen. Piloci wysłani na szkolenie na codzień latają na samolotach F-16 więc szkolenie powinno przebiegać bezproblemowo. Pierwsza grupa pilotów była szkolona w 2010 roku. Wtedy cały proces zajął rok gdyż część z pilotów musiała uzyskać uprawnienia instruktora. Treningi będą odbywały się na Gripenach C/D. Po miesiącu szkolenia teoretycznego połączonego z treningami w symulatorach nastąpi tygodniowy trening w dwumiejscowych wersjach Gripenów oraz loty z instruktorami. Po tygodniu lotów z instruktorem nastąpi pierwszy samodzielny lot. Po 5 lotach samodzielnych kursant zostanie przeniesiony do następnego etapu. Podczas 2 etapu piloci nauczą się używać oprzyrządowanie radarowe oraz uzbrojenie. Zakończenie treningu ma nastąpić 21 czerwca 2011 roku. Po szkoleniu piloci wrócą do bazy macierzystej w Surat Thani
Na podstawie: Gripen
Próby w locie drugiego samolotu PAK-FA
Drugi prototyp rosyjskiego myśliwca piątej generacji T-50 został właśnie oblatany. Pierwszy lot,trwał 44 minuty. Wszystkie systemy samolotu działają prawidłowo. Rosja rozwija konstrukcję myśliwca PAK FA od 1990 roku. Ma ona konkurować z F-22 Raptor oraz F-35 Lightning II, które do tej pory są jedynymi konstrukcjami myśliwców piątej generacji. Specyfikacja T-50 pozostaje nieujawniona, z szczątkowych danych wynika, że samolot wykorzystuje najnowocześniejszce osiągnięcia w dziedzinie wojskowych myśliwców, w tym technologię Stealth, ponaddźwiękową prędkość przelotowa i wysoce zintegrowane systemy pokładowe.
Amerykańska interwencja w Libii ?
Czy UAV pozostaną w powietrzu na zawsze ?
Bezzałogowe samoloty latają codziennie na misje, które wymagają od nich gromadzenia danych i zbierania obrazów przez wiele godzin. Raytheon Missile System w Tucson opracowuje technologię aby utrzymać bezzałogowce w powietrzu przez nieokreślony czas. Amerykański patent wydany dla Raytheon opisuje jak jeden dron (statek powietrzny, który nie wymaga do lotu załogi obecnej na pokładzie) przeprowadza operację bezpiecznego tankowania innemu bezzałogowcowi w locie. Patent omawia lot Bezpilotowego Aparatu Latającego (UAV) od momentu wystrzelenia go z bazy, lot do obszaru operacji, krążenie w wyznaczonym obszarze, a następnie powrót na lotnisko macierzyste.
Pierwszy seryjny Lightning II
Samolot o numerze AF-6, wystartował z Naval Air Station Fort Worth Joint Reserve Base o 15.05 czasu miejscowego. Pilot oblatywacz Bill Gigliotti nie stwierdził żadnych problemów w czasie testowania podstawowych parametrów lotu i bezpiecznie wylądował o 16.05. Samolot jest siedemnastą maszyną F-35.
Piloci polskich F-16 na Basic Course class B
24 lutego piloci Basic Course class B, przeszkalający się na wielozadaniowy samolot F-16 Block 52 +, wykonali pierwszy samodzielny lot. Po dwóch miesiącach Ground School i pomyślnie zdanych egzaminach, piloci przystąpili do szkolenia w powietrzu. Ćwicząc pod okiem instruktora wykonali 4 loty, po czym zostali dopuszczeni do wykonania lotu samodzielnego.
Sejm RP o utworzeniu Akademii Lotniczej w Dęblinie
W piątek, Sejm przyjął sprawozdanie Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży oraz Komisji Obrony Narodowej o stanowisku Senatu RP w sprawie ustawy o utworzeniu Akademii Lotniczej w Dęblinie. Poselski projekt ustawy zakłada powołanie od 1.09.2011 r. Akademii Lotniczej w wyniku połączenia Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie oraz Wojskowego Instytutu Medycyny Lotniczej w Warszawie.
Czy wiesz że ...
komentarze
- Niesamowita technika. Gdyby ją tak wykorzystać tylko do obrony całej planety przed… Zestrzelenie 2 rakiet balistycznych przez system THAAD
- dołączam się do prośby. Awaryjne lądowanie F-16 na lotnisku Łódź-Lublinek
- też miałem problemy ze startem przy bez wietrznej pogodzie , złota zasada… Synthesis – masakra w bezwietrzu
- Kolejna femikomunistyczna politpoprawna agitka!! Faceci są lepsi w KAŻDYM sporcie i zawodzie[poza… Porucznik Atkinson szkoli przyszłych pilotów w Afganistanie
Zobacz inne nowości
Konferencja i wystawa z okazji 70. rocznicy lądowania w Nor…

W tym roku przypada 70. rocznica lądowania sił alianckich na plażach Normandii we Francji. Z tej okazji Instytut Lotnictwa 6 czerwca 2014 roku organizuje konferencję „Podniebni bohaterowie. Polskie Siły Powietrzne...
Czytaj...Boeing dostarczył osiem tysięcy samolotów 737

16 kwietnia Boeing dostarczył ośmiotysięczny egzemplarz Boeinga 737. Maszynę przekazano liniom United Airlines, które kupują samoloty z rodziny 737 od 1965 roku.
Czytaj...Nowa Cessna CJ3+

Cessna Aircraft Company, zaprezentowała nowy model odrzutowca biznesowego o nazwie Citation CJ3+. Nowy CJ3+ posiada w pełni zintegrowaną awionikę Garmin G3000, nową aranżację wnętrza z przeprojektowaną kabiną i...
Czytaj...Norwegian Air zakrada się do USA

Norwegian Air próbuje znaleźć sposób na uzyskanie dostępu do portów lotniczych w USA, które zostały ujęte w porozumieniu o "otwartym niebie" zawartym pomiędzy USA i Unią Europejską.Norweski przewoźnik...
Czytaj...Kuwejt ma swojego C-17
Trzynastego lutego Boeing dostarczył pierwszego C-17 Globemaster III d…
Pasażerowie jak szprotki w A340
Airbus planuje zwiększyć liczbę miejsc siedzących na pokładach A340-60…
Cathay Pacific zamawia kolejne …
Cathay Pacific zamówił kolejnego Boeinga 747-8 Freighter i trzy sztuki…
Najbliższe wydarzenia
Cumulus Tagus
Dołączyli do naszej Ferajny
myPiloci
Wszystkie dane zamieszczone na stronach portalu myPiloci.pl mają charakter informacyjny i mogą służyć jedynie jako materiał poglądowy do planowania lotu.
Przed lotem każdą informację należy samemu zweryfikować z aktualnym AIP Polska, właścicielem, bądź użytkownikiem lotniska.
myPiloci.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczanych przez osoby trzecie wiadomości, opinii i ogłoszeń.
Prezentowane informacje mogą być niekompletne i nie są przeznaczone do użytku operacyjnego.