Myśliwiec piątej generacji - FGFA
Podczas ostatniej wizyty prezydenta Rosji Dmitrija Miedwiediewa w grudniu 2010 roku została podpisana umowa w sprawie projektu realizowanego przez Indie oraz Rosję na myśliwiec piątej generacji (FGFA). Hindustan Aeronautics oraz Rosyjskie Rosoboronexport i Suchoj mają opracować wielozadaniowy myśliwiec oparty na rosyjskim PAK-FA (Suchoj T-50), który został oblatany w lutym 2010 roku. Rosja i Indie utrzymują bliskie stosunki od 1964 roku gdzie Rosja była głównym źródłem lotniczego wyposażenia i pomagała w uruchomieniu lokalnej produkcji myśliwców MiG-21. Program FGFA ma być jedną z atrakcji na wystawie Aero-India 2011.
X-47B krok ku przyszłości
Milowy krok ku przyszłym rozwiązaniom został właśnie postawiony, to wszystko dzięki nowej konstrukcji Northrop Grumman. W 2007 roku US Navy wybrała koncern Northrop Grumman na realizację projektu Unmanned Combat Air System Carrier Demonstration (UCAS-D) wartego 635 milionów dolarów. Wymagania jakie postawiła US Navy były jasne: musi to być bezzałogowiec zdolny startować i lądować na lotniskowcu z możliwością tankowania w powietrzu i cechować się niską wykrywalnością przez systemy obrony powietrznej (stealth) oraz cechach samolotu wielozadaniowego zdolnego do walki w powietrzu, niszczenia celów naziemnych i wykonywania misji zwiadowczych.
Nowe samoloty wczesnego ostrzegania
Jeden z E-2D, morskich samolotów wczesnego ostrzegania, przechodzi obecnie finalne próby na pokładzie lotniskowca USS Harry S. Truman. Zakończą się one jeszcze w bieżącym roku. E-2 Hawkeye rozpoczęły służbę w lotnictwie US Navy w styczniu 1964. Od tego czasu pozostały podstawowym samolotem wczesnego ostrzegania US Navy. Konstrukcja była stale modernizowana. Obecnie wykorzystywana jest już 3. generacja maszyn, modelu E-2C. Wkrótce zacznie się jej zastępowanie odmianą D. Advanced Hawkeye otrzymał nową awionikę, w tym radar APY-9, systemy łączności, także satelitarnej, komputer misji, system zarządzania lotem, zmodernizowane silniki, szklany kokpit oraz system pobierania paliwa w locie.
Na podstawie: Altair
Eurocopter - wzrost obrotów w 2010r.
Złomowanie brytyjskich samolotów patrolowych Nimrod MRA4
BEA Systems rozpoczął złomowanie samolotów patrolowych Nimrod MRA4. Program ich budowy miał kosztować co najmniej 4,1 mld funtów. Program budowy morskich samolotów patrolowych i zwalczania okrętów podwodnych, nazwanych pierwotnie Nimrod 2000, rozpoczęto w 1996 roku. W jego ramach BAE Systems miał zbudować 21 samolotów za 2,8 mld GBP. Brytyjski koncern pokonał w rywalizacji o zamówienie amerykańskiego Lockheed Martina, oferującego samoloty na bazie P-3 Orion. Pierwszego Nimroda MRA4 – PA1 oblatano z dużym opóźnieniem, 26 sierpnia 2006 roku. Trzy prototypy wylatały w ramach testów 1900 h. Koszty programu opóźnionego o 8 lat przekroczyły plany o ponad miliard funtów.
Prywatny MIG-29UB odbył swój pierwszy lot
23 stycznia w amerykańskim Arlington odbył się pierwszy lot MiGa-29UB, cywilnej maszyny wyremontowanej przez Historic Flight Foundation, jednej z organizacji, zajmującej się restaurowaniem starych samolotów. Flight Foundation została założona w 2003. Od tej pory kupuje co rok średnio dwa samoloty. Celem działalności tej organizacji jest przywracanie świetności starym statkom powietrznym, jeżeli to możliwe – do stanu lotnego. Podobnie jak inne instytucje tego typu w USA, odmłodzone maszyny są potem odpłatnie prezentowane w muzeach lub biorą udział w pokazach lotniczych. Fundacja dysponuje obecnie samolotami Waco UPF-7, North American P-51B Mustang, Supermarine Spitfire Mk. IXe, Grumman F8F Bearcat, Canadair T-33 Silverstar, Beechcraft Staggerwing B-17, North American B-25D Mitchell i Grumman F7F Tigercat.
Edwards Air Force oficjalnie otrzymała nowe spadochrony
Urzędnicy tworzą system "anioła stróża" mający na celu pomóc US Air Force wylądować bezpiecznie i cicho. Obecne spadochrony są w użyciu od prawie pięciu dekad, zastąpić ma je nowy system o nazwie Guerdian Angel Advance Parachute System (GAAPS), który jest stworzony do bezpiecznego lądowania z dużych wysokości. Spadochron przechodzi oficjalne testy w 418 eskadrze lotniczej w Edwards. GAAPS jest trzy częściowym systemem, w skład którego wchodzi spadochronowy system swobodnego spadania, spadochron pojedyńczy oraz system spadochronowy w tandemie.
Czy wiesz że ...
komentarze
- Niesamowita technika. Gdyby ją tak wykorzystać tylko do obrony całej planety przed… Zestrzelenie 2 rakiet balistycznych przez system THAAD
- dołączam się do prośby. Awaryjne lądowanie F-16 na lotnisku Łódź-Lublinek
- też miałem problemy ze startem przy bez wietrznej pogodzie , złota zasada… Synthesis – masakra w bezwietrzu
- Kolejna femikomunistyczna politpoprawna agitka!! Faceci są lepsi w KAŻDYM sporcie i zawodzie[poza… Porucznik Atkinson szkoli przyszłych pilotów w Afganistanie
Zobacz inne nowości
Konferencja i wystawa z okazji 70. rocznicy lądowania w Nor…
W tym roku przypada 70. rocznica lądowania sił alianckich na plażach Normandii we Francji. Z tej okazji Instytut Lotnictwa 6 czerwca 2014 roku organizuje konferencję „Podniebni bohaterowie. Polskie Siły Powietrzne...
Czytaj...Boeing dostarczył osiem tysięcy samolotów 737
16 kwietnia Boeing dostarczył ośmiotysięczny egzemplarz Boeinga 737. Maszynę przekazano liniom United Airlines, które kupują samoloty z rodziny 737 od 1965 roku.
Czytaj...Nowa Cessna CJ3+
Cessna Aircraft Company, zaprezentowała nowy model odrzutowca biznesowego o nazwie Citation CJ3+. Nowy CJ3+ posiada w pełni zintegrowaną awionikę Garmin G3000, nową aranżację wnętrza z przeprojektowaną kabiną i...
Czytaj...Norwegian Air zakrada się do USA
Norwegian Air próbuje znaleźć sposób na uzyskanie dostępu do portów lotniczych w USA, które zostały ujęte w porozumieniu o "otwartym niebie" zawartym pomiędzy USA i Unią Europejską.Norweski przewoźnik...
Czytaj...Kuwejt ma swojego C-17
Trzynastego lutego Boeing dostarczył pierwszego C-17 Globemaster III d…
Pasażerowie jak szprotki w A340
Airbus planuje zwiększyć liczbę miejsc siedzących na pokładach A340-60…
Cathay Pacific zamawia kolejne …
Cathay Pacific zamówił kolejnego Boeinga 747-8 Freighter i trzy sztuki…
Najbliższe wydarzenia
Cumulus Tagus
Dołączyli do naszej Ferajny
myPiloci
Wszystkie dane zamieszczone na stronach portalu myPiloci.pl mają charakter informacyjny i mogą służyć jedynie jako materiał poglądowy do planowania lotu.
Przed lotem każdą informację należy samemu zweryfikować z aktualnym AIP Polska, właścicielem, bądź użytkownikiem lotniska.
myPiloci.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczanych przez osoby trzecie wiadomości, opinii i ogłoszeń.
Prezentowane informacje mogą być niekompletne i nie są przeznaczone do użytku operacyjnego.