Drugi lot testowy X-51A Waverider
Drugi lot testowy X-51A Waverider odbył się 13 czerwca nad Pacyfikiem w Mugu Point Naval Air Test Range. Mimo, iż lot nie zakończył się sukcesem dostarczył on cennych informacji dla naukowców. B-52H Stratofortess wyniósł maszynę na wysokość 50,000 stóp. Naddźwiękowy samolot pomyślnie rozpędził się do prędkości Ma 5 na silnikach rakietowych, ale nie uzyskał pełnej mocy i nie przełączył się na paliwo lotnicze JP7. Mimo problemów X-51A kontynuował lot, automatyka w maszynie próbowała ponownie włączyć silnik, co jednak się nie udało. Ostatecznie pojazd odbył lot kontrolowany, aż wpadł do oceanu.
US Navy testuje katapulty elektromagnetyczne na samolotach T-45C oraz C-2A
US Navy testuje Elektromagnetyczny System Katapultowania Samolotów EMALS (ang. Electromagnetic Aircraft Launch System) w styczniu 2011 roku prowadzono testy na samolocie F/A18-E Super Hornet. Na początku miesiąca przeprowadzono próby kompatybilności na samolotach T-45C Goshawk, który odbył dwanaście udanych startów z katapulty elektromagnetycznej, a kilka dni później pierwsze próby dokonano na samolocie C-2A Greyhound. Wszystkie próby odbywają się na ziemi, na specjalnie przygotowanym pasie imitującym pas startowy lotniskowca. C-2A Greyhound wykonał 18 udanych startów przy różnym obciążeniu samolotu.
ANA ma zgodę na Joint Venture z Lufthansą
Japońskie największe linie lotnicze ANA i Deutsche Lufthansa AG, ogłosiły zawarcie strategicznego joint venture na operowanie na trasach pomiędzy Europą a Japonią. To porozumienie między dwoma członkami Star Alliance jest podobne do joint venture zawartego również pomiędzy ANA a United Airlines na trasach trans-Pacyficznych w kwietniu.
Marek Szufa nie żyje
Marek Szufa zginął 18 czerwca podczas pokazów pierwszego dnia pikniku lotniczego w Płocku.
Na zakończenie pokazu AIR-SNAKE, wykonując pożegnalny przelot, samolot Marka Szufy, w trakcie wykonywania akrobacji uderzył w powierzchnię wody i zatonął.
Odżyło zainteresowanie samolotami CS Bombardiera
Bombardier Inc. zdobyła pierwszy od ponad roku kontrakt na sprzedaż swojego nowego odrzutowca CSeries. Zamówienie na 10 samolotów złożyła szwedzka spółka Braathens Leasing Ltd.
Israel Aerospace zaprezentuje MLGB na Paris Airshow
Israel Aerospace Industries przedstawi średnią bombę naprowadzaną laserowo (MLGB) o masie 115 kg (250 funtów) zaprojektowaną dla myśliwców oraz lekkich samolotów szturmowych. Bombę wyposażono w GPS i INS (bezwładnościowy system nawigacyjny), system detekcji punktu odbicia wiązki lasrowej od celu, trzymodowy bezpiecznik oferujący detonację nadziemną, podczas uderzenia lub o opóźnionym zapłonie. Dzięki integracji GPS / INS i systemu odbicia wiązki lasera umożliwiono zarówno atakowanie stacjonarnych jak i ruchomych celów. Bomba posiada 170 cm długości, 82 cm rozpiętości wliczając podwójne skrzydła oraz jest bardzo dokładna w użyciu bojowym.
Udany lot prototypowego Hawker 200
Hawker Beechcraft wykonał swój pierwszy, ponad dwugodzinny lot prototypowym lekkim odrzutowcem Hawker 200 i rozpocznie teraz proces certyfikacji maszyny.
Hawker 200 business jet to lekki odrzutowiec przystosowany dla załogi jednoosobowej.
Wiceprezes HBC Shawn Vick powiedział, że proces certyfikacji tego samolotu jest już zawansowany w 50 procentach.
Odrzutowiec pozwala osiągnąć prędkość przelotową do 473kt (Mach 0,82), na wysokościach przelotowych do 45.000 ft przy zasięgu 1500 nm z czterema pasażerami.
Samolot wykorzystuje silniki Williams International FJ44-3AP. Maszyna wyposażona będzie w szklany kokpit. Za cenę około 7,5 mln dolarów nabywca otrzyma też 10 letnią gwarancję na kompozytowy kadłub.
Źródło: aerospace-technology
Zliny dla Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych
Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych zamówiła trzy czeskie samoloty szkolno-treningowe Zlin dla Akademickiego Ośrodka Szkolenia Lotniczego. Kontrakt na dostawę tych samolotów wynosi 2,5 miliona złotych w ramach dostawy uwzględniono zestaw narzędzi, urządzeń technicznych oraz części zapasowych do obsługi maszyn do momentu uzyskania 1000 godzin nalotu.
Spotkanie w sprawie minimów widzialności w lotach VFR oraz lotów nocnych VFR
W Urzędzie Lotnictwa Cywilnego odbyło się spotkanie w sprawie dotyczącej minimalnych wartości widzialności w locie VFR w przestrzeni G na i poniżej wysokości 900 m (3000 ft) AMSL oraz kwesti warunków wykonywania lotów VFR w nocy. W spotkaniu uczestniczyli Prezes ULC Grzegorz Kruszyński, Wiceprezes PAŻP Maciej Rodak oraz specjaliści ULC i PAŻP.
Régional domawia dwa Embraery 170
Embraer i Régional, spółka w całości zależna od Air France, podpisały kontrakt na dostawę dwóch dodatkowych samolotów Embraer 170. Jest to wykorzystanie opcji z umowy zawartej w sierpniu 2007. Wartość transakcji w cenach katalogowych to ok. 63 mln $.
komentarze
- Niesamowita technika. Gdyby ją tak wykorzystać tylko do obrony całej planety przed… Zestrzelenie 2 rakiet balistycznych przez system THAAD
- dołączam się do prośby. Awaryjne lądowanie F-16 na lotnisku Łódź-Lublinek
- też miałem problemy ze startem przy bez wietrznej pogodzie , złota zasada… Synthesis – masakra w bezwietrzu
- Kolejna femikomunistyczna politpoprawna agitka!! Faceci są lepsi w KAŻDYM sporcie i zawodzie[poza… Porucznik Atkinson szkoli przyszłych pilotów w Afganistanie
Najbliższe wydarzenia
Dołączyli do naszej Ferajny
myPiloci
Wszystkie dane zamieszczone na stronach portalu myPiloci.pl mają charakter informacyjny i mogą służyć jedynie jako materiał poglądowy do planowania lotu.
Przed lotem każdą informację należy samemu zweryfikować z aktualnym AIP Polska, właścicielem, bądź użytkownikiem lotniska.
myPiloci.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść umieszczanych przez osoby trzecie wiadomości, opinii i ogłoszeń.
Prezentowane informacje mogą być niekompletne i nie są przeznaczone do użytku operacyjnego.